Sık geçen başlıklar

fasulye turşusu kavurması 1

ekşi'de gör
kimin aklına gelmiş, öyle saçmalık mı olur falan yazmışlar.

şöyle açıklayalım; karadenizde köylerde fasülye, patates, bezelye, mısır, kara lahana dışında bir şey yetişmiyor. eskiden de konserve yapmak pek mükün değildi. yani mecburen yazın hasat ettiğin ürünü kışın tüketmek için turşu yapmak gerekiyordu.

fasülye turşusunun da, eldeki imkanlar dahilinde, en iyi şekilde kavurarak yendiği keşfedilmiş ve kültürümüzde yerini almıştır.

başka bir yazar arkadaş söylemiş taze olanı çok lezzetlidir ve ekşiliği yoktur. ancak ekşi olan da sağlam ekşidir ben yerim ama çok sevmem.

her konudan ırkçılık yapmak için malzeme çıkaran arkadaşların bilgilerine sunarım *