Sık geçen başlıklar

evrendeki tek canlılığın dünyada olması ihtimali 3

ekşi'de gör
bir tane daha kum tanesi ve "israf" örneklemesi görürsem kusacağım artık. varsayımlar üzerine ilerlemez bunlar. sırf "israf" olacak diye yaşam var olacak değil. carl sagan başımıza bela etti bu cümleyi. her okuyan da; "lan ne kadar süper bir cümle bu" diyip çaktırmadan kendininmiş gibi kullanıyor.

mantıken baktığınızda evet olması gerekir. ama fizik, astronomi mantığın çok çok ötesindedir. mantıklı gördüğünüz şeyler inanılmaz mantıksız çıkabilirler. var ya da yok tartışması çok ama çok anlamsız. varsa muazzam bişey olur keşfedince. fakat var ve asla keşfetmeyeceksek var olmasını zerre önemi yoktur. o bizim için yok hükmündedir. bu yüzdendir ki ya onlar gelip bize selam verene ya da biz onlara gidip selam verene kadar hiçbir anlamı yok...

(bkz: kimsenin olmadığı bir yerde devrilen ağaç)

ağacın devrildiğini görmediysek o ağaç bizim için asla devrilmedi.
bilinen evrende dünya ve andromeda gibi büyük galaksilerden 250-300 milyar , cüce galaksiler ile beraber 7 trilyon galaksi var. bu arada bir cüce galakside ortalama 10 milyon yıldız var. bilinen böylesi muazzam evrende yalnız değilizdir.

bunla ilgili arthur clarke şöyle demişti;

"iki olasılık var: ya evrende yalnızız, ya da evrende yalnız değiliz. iki olasılık da eşit derecede ürkütücü.."
matematiksel olarak sıfıra yakın olan ihtimaldir. astrobiyoloji açısından da eminim bir o kadar düşüktür.

uçsuz bucaksız evrenin, sadece bilebildiğimiz kısmındaki trilyonlarca gezegenden henüz hiçbirine gidememişken, evrende yalnız olduğumuza dair bir yargıya varmanın da yüzde kaçlık bir cehalet anlamına geldiğini de varın siz hesaplayın.