bitmez.
düzenleme: açıklamam istendi, açıklayayım. piyasadaki tüm parayla piyasadaki her şeyi alma noktasını 0 kabul edelim. eğer paranız her şeyi almaya yetmiyorsa enflasyon; her şeyi aldıktan sonra para artıyorsa deflasyon oluşur. para birimini değiştirmek bu değişkenlerin sadece değerleme oranını değiştirecektir. yani enflasyon aynı kalacak ama hesaplamak için kullandığımız rakamlar değişecektir. konu para birimi ile ilgili olsaydı yunanistan ile almanya aynı enflasyon değerlerine sahip olurdu; sonuçta ikisi de avro kullanıyor. sonuç olarak: bitmez.
düzenleme 2: avro kullanımına geçilirse avro cinsinden girdi fiyatlarından kur etkisinin kalkacağı savunuluyor. bu aslında matematiksel olarak mantıklı; fakat çözüm değil. mevcut para birimimizle de bu sağlanabilir. girdi fiyatlarındaki kur dalgalanmalarında ve/veya global artışlarda devlet devreye girmeli. ithal hammaddenin vergisi azaltılarak veya yeterli olmadığı durumda teşvik vererek girdi fiyatlarını sabit tutabilir (bkz: kompanse etmek). teşvik yerine devletin ithalatçı konumuna geçip hammaddeyi aldıktan sonra zararına kendi üreticisine satarak girdi fiyatlarını stabil tuttuğu yöntemler de mevcuttur. bu gibi faaliyetler enflasyonu sabit tutmaya yardımcı olan fakat cari açığı arttıran yöntemlerdir. bunun da çözümü hammadde temininde dışa bağımlılıktan kurtulmaktır. hammadde temininde dışa bağımlılıktan kurtulamıyorsanız katma değerli ürünler üretip ihraç ederek cari açığınızı yine kapatabilirsiniz. ihracatı arttırmak da cari açığa iyi yönde etki eder. yalnız, bu tarz faaliyetleri halkını düşünen hükumetler yapar; müteahhitleri düşünenler değil. sonuç olarak: bitmez
düzenleme 3: devlet >> hükumet
05.11.2021 · 30. sıra
baskagezegendengelenturist
04.11.2021 13:46 ~ 18:21