Sık geçen başlıklar

esnafı kötü olan iller 1

ekşi'de gör
bu konuda ilk sıramda çanakkale var. hepsini genellemiyorum ama önemli bir bölümü esnaflık nedir bilmiyor. müşteriye surat asmak yeri gelince azarlamak, ukala tavırlar ne arasan var. yerel bir esnafın dükkanına gir alışveriş yapıp yapacağına pişman olursun. soru sorarsan direk azarlar gibi cevap verirler, surat asarlar. geçmiş senelerde "hadi senin bir şey almaya niyetin yok benim zamanımı çalma" diyene bile şahit oldum.üstelik hiçbiri bu yaptıklarının esnaflık ve iş ahlakına uygun olmadığının farkında da değil. eskiden çok daha kötüydü avm açılınca oluşan rekabet nedeni ile bir miktar düzelselerde halen iyi konumda değiller. sonra müşteri neden küçük esnaf yerine avm tercih ediyor? neden acaba?