erkek olsam daha başarılı olur muydum bilmem de, daha çok kendim olurdum. bu ne mi demek, şöyle açıklayayım.
bir mühendis kadın olarak, muhataplarımız genel olarak erkekler oluyor. ve bazı durumlarda karşıdaki kişiyle samimi olmanız gerekiyor. tamamiyle arkadaşça veya iş amacıyla olsanız bile karşıdaki kişi için siz önce bir kadınsınız. ve sizin her hareketiniz, gülüşünüz, bakışınız, kıyafetiniz anlam yükleyebiliyor karşı taraf için. bu yüzden sürekli kendinizi yontmak zorunda kalıyorsunuz. ne istediğinizi tam giyemiyorsunuz, söyleyemiyorsunuz, gülemiyorsunuz.
sanıyorum ki eğer erkek olsaydım, “bugün kırmızı t-shirt giymesem mi, patronum haldun bey bana yiyecek gibi bakıyor ve kıyafetlerime yorum yapıyor” demek zorunda kalmazdım gibi mesala. veya karakterini ve iş ahlakını çok beğendiğim komik olan ekip arkadaşım ahmetle biraz fazla güldüm diye hemen akşamına bana çıkma teklifi etti şimdi onla samimi olsam ayrı olmasan ayrı dert diye düşünüp stres olmak zorunda kalmazdım. iş toplantısı için hadi benim evde buluşalım diyen ve ısrar eden kenan beye güvenebilirdim mesala.
05.06.2021 · 38. sıra
boylenickolmazya
04.06.2021 00:20