arabistan seyahatinde gençlerle buluşmuş. "ergen çöl farelerine" bilim için önce inanç gerekir demiş...
tabi oradan bir genç ayağa kalkıp; "ya siz milletinize aya çıkacağız diye yalan söyleyen, uzay programı kurup dalga geçer gibi 20bin lira bütçe veren, daha da yetmeyip uzay programının başına tekstilciyi atayan birisiniz... ne bilimi, ne uzayı, ne ayı amk" dememiş.
aferin. efendi çocuklarmış.
kaynak
edit: "adam doğru söylemiş, bilim için inanç gerekir" diye mesaj atanların suratına tükürmeye tenezzül etmem ama misliyle karşılık verme hakkını kendimde saklı tutarım;
islam "donmuş" bir dünyadır. evrilemez. rönesans da mümkün değildir, reform da mümkün değildir. aydınlanma çağı da yaşayamaz, yaşayamayacaktır da zaten...
dolayısıyla da bilim alanında ileri gidemediği, gidemeyeceği için geri gitmiştir. ancak "gayrimüslim bilimini ithal etmekle" yetinecektir. en fazla yapabileceği iran gibi "nükleer artistliğe" kalkışmaktır, o nükleer gücü de gayrimüslim keşfetmiş, gayrimüslim uygulamıştır çok önce.
petrol çıkarmayı da amerikan mühendislerinden öğrenirsiniz ve ancak onlarla ortak olarak para kazanırsınız.
tepki olarak teröre başvurduğunuzda da, amerikan kulelerine çarptığınız uçağı icat edenler gene amerikalı iki kardeştir... size götleriyle gülerler!
çünkü tren kalkmış ve kaçmıştır bir kere. ikinci trene bilet alır biner, arkasından gidersiniz, onun geçtiği istasyonlara ulaşırsınız da, ama daha hızlı gidip onu geçecek bir lokomotif tasarımı yapamazsınız. o hep önde olacaktır.
18.02.2022 · 25. sıra
deadgodinme
17.02.2022 10:18 ~ 11:38