hahahhaha.
biraz geriye götüreyim sizi:
lale devri'nde padişah 3. ahmed ve saray ahâlîsi zevk ü sefâ içerisinde yaşıyorlar; milletin yoksulluğunu görmezden geliyorlardı. bu dönemde tabii saray ve halk arasındaki uçurum açıldıkça saraya yanlamaya çalışan bir sürü soytarı peydah oldu.
ekonomi kötü, savaşlarda gidişat kötü, iran sürekli saldırıyor vs. ama meydanlarda her gün tellallar " ey âhaliiiii! " diye naralara başlayıp bugün de şu savaşı kazandık, bugün de şuraya şu binayı inşâ ettik falan diye yalan yanlış bilgiler veriyorlardı. öyle ki padişah bile inanmıştır bir süre sonra bunlara*
ama tabii işin trajikomik kısmı bu tellalar yürürken öyle naralarla, yürüdükleri yerlerde ekmek kavgaları yaşanmaktadır çünkü paranın değeri düşmüş; ürünlerin fiyatları fırlamıştır.
sonra olanlar malûm.
padişahı falan geçin de ben en çok o soytarılara bakıp bakıp ibret alırım. paramparça edilmişlerdir atmeydanı'nda, galata'da, topkapı'da...
hiç mi düşünmemişlerdir bize ne olacak 3. ahmed'den sonra diye, bilmem.
dipçe-i sadabâd: bu anlattıklarım asırlar öncesinde kaldı tabii. yoksa ben daha bu sabah 3 ekmek 2 ufacık simit alıp 16 lira vermedim.
16.01.2022 · 27. sıra
passenger28
15.01.2022 10:42 ~ 11:02