Sık geçen başlıklar

domuz etinin harika bir et olması 2

ekşi'de gör
harikadır değildir bu oldukça kişisel bir tanım. müslümanlara ve musevilere yasaklı olduğu için genelde iğrenilinir. koyun etinin kokusundan da iğrenen azımsanmayacak bir insan grubu var haram olmamasına rağmen.

favori etim olmasa da domuz sosisi dana sosise göre daha lezzetlidir, ha keza bacon denen pastırması da çok yağlı olmasına rağmen kahvaltılarda iyi gider. ama spare ribs denen domuz kaburgası efsane lezzetlidir gerçekten. nötr yaklaştığınızda tavuktan hallice bir ettir işte.

ben asıl önemli olan konuya yani müslümanlara ve musevilere haram olmasına gelmek istiyorum. domuz kolay yetişen bir hayvandır, besi maliyeti düşüktür, ne bulsa yer aşağı yukarı. yani ucuza bol bir protein kaynağıdır. bence haram kılınması müslümanlar ve museviler için büyük şanssızlıktır.

şehir efsanesi olarak eşini kıskanmıyor, yok bokunu yiyor, yok çamurda yuvarlanıyor yok parazit barındırıyor tarzı bin tane şey söylenir haram kılınmasını meşrulaştırmak için. peki çok nadir türler hariç kaç hayvan tek eşli (ayrıca bundan bize ne), tavuklar bokunu bırak kendi ırkını yiyor, tavuk yemleri nasıl yapılıyor, mandalar nerde yuvarlanıyor ya da dana ve koyun etinde parazit yok mu…

mesele özünde yunan mitolojisindeki adonisin ve asıl kaynak olan sümerlede innana destanındaki tammuzun (temmuz ayı adını buradan alır) bir av sırasında yaban domuzu saldırısı sonucu ölmesi ve bu nedenle de babil ve akad gibi medeniyetlerde domuzun lanetlenmesi ve musevilikte de kaynağı bu medeniyetler olması hasebiyle haram kılınmasıdır.
market raflarında ucuz olsa ülkemizde sosyoekonomik ve kültürel dengelerin bozulacağına yemin edebilirim ama ispatlayamam.