Sık geçen başlıklar

dolar 18 tl iken yapılan zamların aynen kalması 1

ekşi'de gör
neden? çünkü zamlar doların 18 lira olmasına göre değil, 12 lira olmasına göre yapılmış. mesela sütçüler öyle söylüyor, giyim ve ayakkabı sektörü de öyle söylüyor. yersen.
dolar kuru 13 civarında kalırsa her şeye daha zam gelir.
dolar yine 18 liraya çıkarsa daha da çok zam gelir.
dolar hızlı bir şekilde 25 lirayı geçerse o zaman artık zam gelemez.
neden gelemez? çünkü kimse tl olarak fiyat vermez, her şey dolar üzerinden hesaplanır.
(bkz: dolarizasyon)