diyanet işleri başkanlığının aşırı bilimsel evrim teorisi fetvası şeklinde açmak istediğim başlıktır.
bilindiği üzere ülkemiz bilimin, fennin ve teknolojinin, hepsinin ötesinde "akademik özgürlüğün" zirvesini yaşıyor yirmi yıldır. ilmin adeta asrı saadet devri olan bugünlerde bilime olan sonsuz saygısı ve yetkinliği nedeniyle ülkemizin en saygın kurumu olan diyanet işleri başkanlığımıza çok kısa bir soru yönelttim.
"charles darwin tarafından ileri sürülen ve bazı değişikliklere uğramakla beraber günümüzde bilim camiasında kabul gören evrim teorisi'ne inanmak islam'la çelişir mi?" dedim. ülkemizin nadide bilim yuvalarından birisi olan sevgili diyanet işleri başkanlığımız 21. yüzyılın en bilimsel cevabını bana gönderdi, lütfetti. ben de tebliğ görevi üstlenen bilinçli bir vatan evladı olarak diyanetimizin verdiği modern bilimin zirvesini temsil eden o aşka getirici cevabı siz bilimseverlerle paylaşmaktan tarifi imkansız mutluluklar duyuyorum. işte diyanetin evrim teorisi fetvası:
"islam inancına göre, başta insan olmak üzere her bir varlık türü ayrı ayrı yaratılmıştır. dolayısıyla evrim teorisinin en temel argümanı olan, bütün türlerin tek bir türden oluşması ve evrilerek yeni şekiller alması anlayışı, islam’ın ve diğer semavi dinlerin kabul edeceği bir anlayış değildir. isminden de anlaşıldığı gibi evrim teorisi, bilimsel olarak kanıtlanamayan, teori düzeyinde kalan ve pek çok eleştiriye hedef olmuş bir nazariyeden ibarettir. oysa yaratılış konusu kur’an’da üzerinde en çok durulan konulardandır. bu bağlamda; göklerin ve yerin yaratılışı, yeryüzündeki canlı ve cansız varlıkların yaratılışı, insanın yaratılışı kur’an’da özellikle konu edilmiştir. kur’an-ı kerim'in pek çok ayetinde ve peygamber efendimizin hadislerinde ilk insan olarak adem (a.s)’in yaratıldığı ve daha sonra insanların çoğalarak topluluk ve kabileler haline geldiği ifade edilmiştir. (bkz nisa, 4/1)."
bakınız burası çokomel fıçısına düşmüş kadar kıymetli. ne diyor diyanetimiz?
--- spoiler ---
isminden de anlaşıldığı gibi evrim teorisi, bilimsel olarak kanıtlanamayan, teori düzeyinde kalan ve pek çok eleştiriye hedef olmuş bir nazariyeden ibarettir.
--- spoiler ---
ben size ne sormuşum sayın diyanet? evrim islam'la çelişir mi demişim... siz de çıkıp dersiniz ki "hayır, çelişmez, hem müslüman hem 'evrimci' olabilirsin"... yahut dersiniz ki "bizi bilim falan alakadar etmez. biz mushafa bakarız. evrim kuran'la çelişir. 'evrimci' isen müslüman olamazsın"... bu kadar...
ama bu sayın diyanet ne yapıyor? evrimsel biyoloji gibi günümüzün en çok çalışılan, test edilen, deneye ve gözleme tabi tutulan bilim sahasını o konu hakkında hiçbir şey bilmediği halde "çürümüş" olarak tanımlıyor... iyi de sayın diyanet bu sizin işiniz değil ki... siz uluslararası yayınları olan evrimsel biyologlardan fikir aldınız mı da evrim teorisini "bu sadece bir teori" seviyesinde ele alıyorsunuz?.. hangi bilimsel yetkinlikle evrim teorisini çöpe atıyorsunuz? "evrim teorisi sadece bir teoridir" derken bilimsel teorilerin nasıl oluştuğunu ne kadar biliyorsunuz? "evrim eleştirilere hedef olmuştur" diyorsunuz da bu eleştirilerin hangi "bilimsel" dergilerde yer aldığına dair neden tek kelime edemiyorsunuz?
gerçekten söylenebilecek çok şey var da neyse...
not: sorunun ve cevabın tamamının ekran görüntüsü ektedir.
görsel
04.07.2021 · 25. sıra
objektif yorum
03.07.2021 00:41 ~ 00:42