erzincan iliç’te yüzde 80’i amerikalıların, yüzde 20’si de çalık grubu’nun olan bir altın madeni 2010 yılında üretime geçti. 2001 yılında sondaja başlandı ve 2010 yılından 2019 yılına kadar siyanürle üretim yaptı. ayrıca şirket 197 futbol sahası büyüklüğündeki siyanür ve sülfürik asitli atık havuzunu 600 futbol sahası büyüklüğüne çıkaracağı bir projeye hazırlanıyor.
projede kullanılan 40 kimyasaldan 23 tanesinin direkt kanserojen.
atık barajının büyüklüğü 66 milyon ton, derinliği 1280 metre, çapı 197 futbol sahası büyüklüğünde. burası 640 futbol sahası büyüklüğüne çıkacak. kullanılan kimyasallarda %14.000 artışa gittiler.
doğayı korumak ve bu projenin durdurulması mücadele eden sedat cezayirlioğlu durumu şöyle izah ediyor:
“atık barajının büyüklüğü 66 milyon ton, derinliği 1280 metre, çapı 197 futbol sahası büyüklüğünde. burası 640 futbol sahası büyüklüğüne çıkacak. kullanılan kimyasallarda %14.000 artışa gittiler. atık barajının 25 yılda dolması gerekiyordu, 2 yılda dolduğu için resmi ismi evaporatör olan püskürtme cihazlarıyla barajdaki sülfürik asitli suyu çekerek atmosfere verdiler. bütün türkiye’yi kanser yapacaklar. bilimsel raporlara göre kaçak nükleer tesisten daha tehlikeli. siyanür artığını, sülfürik asit artığını soluduğumuz havaya veriyor.”
kaynak
edit: konuyla ilgili video https://youtu.be/mxhdtjjeln8
edit 2: sedat cezayirlioğlu'nun facebook hesabından paylaştığı çed raporundan bir görsel
12.04.2022 · 11. sıra
tintobrass
11.04.2022 08:55 ~ 17:03