Sık geçen başlıklar

döviz almasak usd 20 liralara düşer 2

ekşi'de gör
yurt dışında doları olan bir yatırımcısınız ve türkiye diye bir ülke var, ekonomi bakanı vallahi billahi dolar artmayacak olm, bir de tl'ye %50 faiz veriyoruz diyor. bu durumda iki senaryo var. ya bu yatırımcı dolarını getirip bozduracak ve %50 faizle tl'sini katlayacak ve artmamış dolar kurundan dolarını katlatıp çıkacak ya da bu eleman doları bozduktan sonra geri çıkmadan önce mb dolar kurunu devalue edip bunları terste bırakacak. ilk durumda kime gireceği malum. ikinci duruma yeltenecek büzük var mı onu da size bırakıyorum. ve bu stratejiyi kurgulayana adam işini biliyor diyorsunuz. tcmb darphanede dolar basmıyorsa bu sistemi nasıl sürdürecek sivri zekalar bir açıklasın da bilelim.