Sık geçen başlıklar

dörtyol kaymakamının polis ve vatandaşa üslubu 1

ekşi'de gör
devleti allah yerine koyan bir toplumun hak ettiği görüntülerdir. avrupalıların yüzyıllar önce üzerinde düşündüğü, felsefe yaptığı ve sonunda uzlaştığı “devlet toplum sözleşmesiyle topluma hizmet için kurulmuştur.” düşüncesi yerine “devlet baba” “devlet aklı” derseniz, maaşlı çalışan memurlara taparcasına saygı gösterip önünde el pençe divan durursanız bundan daha fazlasını hak etmezsiniz. öyle bir noktaya geldi ki devlet kademesinde göreve başlayanlar hammurabi yasalarındaki gibi kendini “üstün insan” diğerlerini “sıradan insan” olarak görüyor. herkesi kendine hizmet etmekle mükellef zannediyor. tabi hak eden herkesin ulaşamadığı; torpille, kayırmayla geldikleri makamı babasının malı zannetmeleri normal.

edit: bu kadar etkileşim aldığı için hoşgörünüze sığınarak bunu iliştirmek istedim araya.

(bkz: #120754746)