Sık geçen başlıklar

clio symbol'un 103 bin tl olması 1

ekşi'de gör
clio ve symbol (listede görüleceği üzere) farklı araba modelleridir. passat golf gördünüz mü misal? ya da focus mondeo? hayır. çünkü ayrı arabalardır bu sayılanlar. başlık açarken bari dikkat edelim.

onun dışında bir çok insanın sahip olmak için hayaller kurduğu arabalar hakkında teknik olmayan yorumlar (leş, b.ktan gibi vs) yorumlar yapmayalım derim, hoş değil. "1.5 litrelik motoru olan, güvenlik test sonuçları bu kadar düşük olan araç..." deyin anlarım. komikli, şakalı anlatın derdinizi yine anlarım. diğer türlüsü hoş değil. sizin hayal kurduğunuz, sahip olmak için emek verdiğiniz arabalara durumu daha iyi olan bir insanın bu tür -çirkin olarak nitelendirebileceğimiz- bir yorumda bulunsa emin olun hoş olmazdı. ki symbol veya clio hayranlarının ederinden fazla verip piyasayı yükseltmesi gibi bir durum yok ortada. tüm fiyat listeleri bu şekilde.

son olarak kur bu kadar yüksekken ve alınan vergiler ortadayken oldukça normal olan fiyatlardır. ilerleyen zamanlarda "volvo s60 vs audi a4" gibi başlığı açmak hayal olabilir.

şu an çok hoşuma giden ford focus c-max maalesef 5-6 yıl hiç harcamadan (fiyatı sabit kalacak, kur ve vergiler sabit kalacak aynı zamanda ve param değer kaybetmeyecek) biriktirdiğim parayla bile zor alınıyor. durum buyken; benimle birebir aynı işi yapan, aynı marka adına çalışan ve hatta çok daha az mesai saati emek veren avrupalı, amerika'lı meslektaşlarım bu çok hoşuma giden aracı iyi bir tasarrufla 12 ay gibi bir sürede alabiliyor. hatta detaylı açıklayayım bu durumu, zihniniz berraklaşsın.

-abd'li meslektaşım haftada benden en az 10 saat az çalışıyor.
-abd'li meslektaşım iş çıkışı bir iki arkadaşıyla oturup yemeğini yiyor ya da eve rahatça yemek söyleyebiliyor ve bu ona sorun olmuyor.
-abd'li arkadaşım fazla çalışırsa emeğinin karşılığını gavur ellerde alıyor. alamazsa devlet baba olaya hızlıca el atıyor.
-abd'li dostum yıllık tatilinde yeni ülkeler görebiliyor.
-abd'li dostum için yakıt büyük bir dert değil.
-abd'li arkadaşım bunları yaparken yıl sonunda arabasını alıyor...

+sabirsizdervis isimli vatandaş her ay fazla mesai yapıyor. çalışma tablomu görseniz kafayı yersiniz. mesai ücreti mi dediniz? komik olmayın.
+sabirsizdervis isimli kardeşiniz ayda belki bir kere ailesiyle yemeğe gidiyor (yemek kartı sağolsun) onun dışında nanay...
+sabirsizdervis isimli kardeşiniz mesai saatini, mesai ücretini, yapılan mobbing'i devlete bildireli çok oluyor. gelen gideni yok...
+yıllık izin almanız için sıraya girmeniz gerekiyor. ve 9 gün istemelisiniz 4 gün izin alabilmek için. 73 gün birikmiş izni olup, kullanamayan çalışan var. çünkü yerine adam yok...
+yakıt konusunda konuşmak bile istemiyorum.
+bu kardeşiniz ise arabasına yılda (1993 model arabaya!) en az 450 tl sigorta parası verirken kara kara düşünüyor.

yani daha neler yazardım ama boşver. akp'li arkadaşlar hemen yazıyorlar sonra, küfür ediyorlar özelden. tadımız kaçmasın, onlarda neyin ne olduğunu biliyor.

türkiye'de yaşamak böyle maalesef. o kadar zengin topraklarda, o kadar potansiyel çalışma gücüne rağmen avrupa'nın afedersiniz çük kadar ülkesinden gerideyiz refah düzeyi olarak. mutlu muyuz? onu hiç sormayın...

ne uzattım bende... ama türkiye'de yaşamak böyle bir şey arkadaşlar. işinize geliyorsa yaşayacaksınız. işinize gelmiyorsa ya savaşacak ya çekip gitmeye bakacaksınız. ki savaşırken (misal basit bir boykota katılmak) hapse düşme ihtimaliniz yüksek, yaftalanma ihtimaliniz yüksek... bence doyduğunuz yerdir memleketiniz. burada doymakta haram, yaşamakta haram.

daha çooook başlıklar açılır burada (umarım marka model düzgün yazılır ileride) gidişat böyleyken ve düzeltme adına hiç bir adım atılmazken. mesele araba fiyatları değil. yediğimiz basit bir gıdadan tutun beyaz eşyaya kadar maalesef alım gücümüz sürekli düşüyor. mesele symbol değil. mesele clio değil. mesele "clio symbol" değil. mesele daha farklı ve daha kötüsüne hazır olmalıyız.

eklemezsem ayıp olur editi: clio ve symbol arasında sürekli bir kararsızlık halinde renault türkiye açıkçası. clio symbol oluyor, symbol clio... arkadaşımız kendini güvene almak adına bu şekilde başlık açmış olabilir. ancak düzeltilmesi ve misal "20 temmuz clio ve symbol'un fiyatları" gibi bir düzeltme, bilgiye ulaşım açısından daha iyi olacaktır. sabah biraz gergin olduğum için entry'ye yansıtmış olabilirim, umarım yazar arkadaşımızı üzmemişizdir... kamu spotu: üzüm yemek isterken bağcıyı dövmek hoş değil.