Sık geçen başlıklar

calvin klein'in 11 yıllık korkutucu değişimi 1

ekşi'de gör
aslında bu durumun sjw ile ilgisi yok.

"nasıl yok? " diyorsunuz biliyorum. şöyle ki, kapitalizmin işine gelmeseydi sjw, duyar muyar zerre umrunda olmazdı.

sırf işçi maliyetini azaltmak için az gelişmiş ülkelerde, bombok koşullarda işçi çalıştıran firmalar bunlar.
umrunda olur mu hiç sosyal duyar bunların. sosyal duyar denilen şey bunlar için reklam aracı.

calvin klein şöyle düşünüyor; neden sadece kaslı ve güzel kadınları reklam yüzü olarak kullanıp da piyasayı daraltayım ki.
dünyada milyonlarca, şişman, eşcinsel vs var.
neden bunlar da benim hedef kitlemde olmasın ?
neden bunlardan da para kazanmayayım ki ?

kapitalist markaların da çok da sikindeydi sosyal adalet amk.
paranın ucunu görsün yarın maskülenin bayrak sallayanı olur.

durun durun bi de şey geldi aklıma bakın.
şu petrol şirketleri reklamlara çıkıyor diyor ya " şu kadar kadın istihdam ediyoruz" falan fıstık diye.
aynı şirket bakıyorsun, okyanustan petrol çıkaracam derken bir sızıntıyla ortalığın ağzına sıçıyor. denizleri, okyanusları, toprağı canlı popülasyonunu mahvediyor.
yetmiyor bir de bunları protesto eden çevreci örgütlere dava açıyor, şiddet uyguluyor.
devletlere rüşvet veriyor, çevre raporlarını onaylatıyor falan.

ama reklamda çok ciciler ve çok duyarlılar çünkü "kadın istihdamı sağlıyorlar".
bunu da bir de kadınlara sanki bir lütuf olarak sunuyorlar.
ne yani kadına iş vermiş olmak kadınlara verdiğin bir lütuf mu ?

yani normalde kadınlara iş vermezdin de iyi hadi keratalar kaptınız yine işi mi diyorsun?
yoksa erkekleri işe alman gerekiyorken, kayırmacılık yapıp yetersiz olduğu halde mi kadınları işe alıyorsun ?
eşit koşullarda kadın ve erkeğin yapabileceği işler değil mi zaten, kasiyerlik pompacılık falan ?

ekstra bir şey yapmıyorsun yani.
böyle bir de duygusal fon müziği ile vermeler bunu.
sen önce anasını bellediğin kutupların, okyanusların hesabını ver.

iş verdiğin kadınları da sanki çalıştırmadan bedavadan para veriyorsun. lütuf sunmuyorsun len tırrek.
insanlar sana emeğini satıyor, gücünü, zamanını satıyor sen de karşılığında haklarını vereceksin tabii.

iki yüzlülüğünüze tüküreyim sizin.
sosyal adaletten yana değil, reklam peşindesiniz sırf.
kodumunun sinsi sömürücü kapitalistleri.

özetle sjw, sosyal adalet savunuculuğu vs ile ilgisi yok durumun.
gölgesini satamayacağı ağacı keser bunlar acımaz.