az önce paraya ihtiyacım oldugu için degerli bir iki eşyamı satacagımı söylediğim arkadaşım saçmalama borç vereyim dedi. ben de elimde iş yok gelecek para yok dönecek bir çark yok diyerek reddettim. ve o eşyayı satışa çıkardım. borcu verenden ziyade alanın aklından şüphe ediyorum. bir beklentin yoksa neyin borcunu alıyorsun
Sık geçen başlıklar
borç para vermek 2
ekşi'de görüniversitenin ilk zamanları, yeni tanıştığım bir arkadaş var ismi mehmet. mehmet hayatında ilk defa ailesinden uzak kalıyor, mehmet biraz ana kuzusu. ben ise tabiri caizse bu işin or.spusu olmuşum artık. aileden uzak kalmak, gurbet eller falan vız gelir tırıs gider. bu yüzden de mehmetin durumuna içten içe üzülüyor, çocuğun yanında duruyorum hep. bir cuma günü dersten çıktık, mehmet akşam ankaraya gidecek. babası buna para yollayacak ama internet bankacılığından bihaber olduğu için atmden yatırmaya çalışıyor. biz de mehmetle atmde dikilmiş paranın yatmasını bekliyoruz. bekle babam bekle, yatıramıyor adam, mehmet de tribe giriyor. dayanamadım bu duruma, gel ben sana borç vereyim ankaradan dönünce ödersin uğraşma bu kadar dedim. hay demez olaydım... kabul etti mehmet, 50 lira verdim. o zaman bilet de 20 liraydı sanırım.
hani ben bir mertlik yaptım, yapmam gereken buydu ve yine olsa yine yaparım. ancak bazı insanlar bunu hak etmiyor. biri bana böyle bir mertlik yapsa pazartesi hemen borcumu verir teşekkür ederim. ama mehmetin s.kinde değil, aradan zaman geçiyor. çocuğa hatırlatmak istemiyorum, belki parası yoktur diyorum iyi niyetli düşünüyorum. ama görüyorum ki çocuğun keyfine diyecek yok. en sonunda otobüs sırası beklerken benden 10 lira istedi, akbile para yükleyeceğim ya var mı sende dedi? durur muyum hiç, lan önce 50 liramı ver, 2 ay oldu borcunu vermeyi düşünmüyor musun diye lafı soktum. aaa unutmuşum falan ayaklarına yattı, gel atmden çekelim vereyim diye gittik.
şimdi sanıyorsunuz ki mehmet efendi çekti 50 lirayı verdi elime. hayır, gittik 50 lira çektik, ya 10 liraya da akbil doldurayım onu sonra sana vereyim olur mu dedi? içimden hay senin ödeyeceğin borca sokayım diye söverek kabul ettim. takdir edersiniz ki o 10 lira hiçbir zaman geri gelmedi.
velhasıl birine borç verirken canınızı yakmayacak bir miktar verin. bazı kalitesiz insanları hayatınızdan çıkartmak için para vermeniz gerekiyor. bu tipleri ne kadar ucuza satarsanız o kadar iyidir.
hani ben bir mertlik yaptım, yapmam gereken buydu ve yine olsa yine yaparım. ancak bazı insanlar bunu hak etmiyor. biri bana böyle bir mertlik yapsa pazartesi hemen borcumu verir teşekkür ederim. ama mehmetin s.kinde değil, aradan zaman geçiyor. çocuğa hatırlatmak istemiyorum, belki parası yoktur diyorum iyi niyetli düşünüyorum. ama görüyorum ki çocuğun keyfine diyecek yok. en sonunda otobüs sırası beklerken benden 10 lira istedi, akbile para yükleyeceğim ya var mı sende dedi? durur muyum hiç, lan önce 50 liramı ver, 2 ay oldu borcunu vermeyi düşünmüyor musun diye lafı soktum. aaa unutmuşum falan ayaklarına yattı, gel atmden çekelim vereyim diye gittik.
şimdi sanıyorsunuz ki mehmet efendi çekti 50 lirayı verdi elime. hayır, gittik 50 lira çektik, ya 10 liraya da akbil doldurayım onu sonra sana vereyim olur mu dedi? içimden hay senin ödeyeceğin borca sokayım diye söverek kabul ettim. takdir edersiniz ki o 10 lira hiçbir zaman geri gelmedi.
velhasıl birine borç verirken canınızı yakmayacak bir miktar verin. bazı kalitesiz insanları hayatınızdan çıkartmak için para vermeniz gerekiyor. bu tipleri ne kadar ucuza satarsanız o kadar iyidir.