Sık geçen başlıklar

biz ilmi üretmişiz batı bizden almış 1

ekşi'de gör
evet, batı medeniyeti rönesansın temellerini atarken islamın altın çağındaki bilimden ve kaynaklardan da bolca faydalandı.

yalnız kılıçlı imam efendinin nokta şu ki: batılılar o ilmin üzerine koydu, bilim ve teknoloji alanında hızla ilerledi ve arayı açtılar. bu esnada da islam medeniyetleri son 1000 senedir ortaya elle tutulur, çığır açıcı hiçbir bilimsel keşif koyamadı.
hatta bağnazlıkta, yobazlıkta daha da geriye gittik. hristiyanlıkta reform yapılırken islam içerisinden selefilik vahhabilik gibi sakıncalı mezhebler türedi. bugüne geldiğimizde de aradaki fark elde kılıçla mılıçla şov yapıp 1000 sene öncesini överek ya da batı sömürgecilikle kalkındı diye mırın kırın etmekle kapanacak gibi durmuyor.

1000 sene önce yapılanlarla övünmek yerine bugün bilim konusunda daha teşvik edici ve gayretli olmak gerekir de kime laf anlatıyoruz. hz. peygamberimiz ilim çin'de bile olsa gidin alın demiş. bizim diyanet de gidip son model zırhlı mercedes'i almış gelmiş işte...