16 sene bim'in tedarikçi firmalarından birisinde çalıştım. politikaları gerçekten bu şekilde. sürümden kazanmak deyimi var ya buna harfiyen uyuyorlar ve çalıştıkları firmalardan da bunu bekliyorlar. yüzde 10 karlı bir fiyat gönderdiğimiz zaman artı eksi yüzde 2 oranında bir maliyetle geri dönüp hedef fiyat veriler ve sizin de %5 civarı para kazanmanızı beklerler. zararına fiyat çok nadir teklif ederler. zararına fiyat teklif ediyorlarsa da kesin sizin verimlilik sorunumuz vardır. maliyet konusunda cidden kararlı bir firma.
bu arada alt marka dediğimiz markaların hepsi fason üretim, sadece isim hakkını satın alıp kime isterse ona ürettiyorlar. bim kendisi bir şey üretmez. haa al sat yapar ithal ürünlerde, ithalatçı firmada ayrı para kazanır ona lafım yok. ithalat firması 200 milyon dolar ciro yapar %30 kar eder onu bilemem. ama 16 senede benim gördüğüm kar marjı gerçekten %5 seviyesinde. hep tedarikçileri hem kendisi için.
10.11.2022 · 34. sıra
vinca
09.11.2022 13:07 ~ 21:47