Sık geçen başlıklar

biden'ın erdoğan'ı aramaması 1

ekşi'de gör
(bkz: biden'a bu konuda ben de çok kırgınım)

en azından bi arasa reyizi, bi hal hatır sorsa kısadan.

şaka bi yana, daha önce yunanistan ve açılan 50 abd üssü hakkında da yazdık çizdik. bitti amerika-türkiye ilişkisi. ortadoğu sınırını türkiye'den yunanistan'a çekti, gelecek stratejilerini oradan yapacak, cia ortadoğu şeflerini yunanistan ağırlayacak. geçmiş olsun...

ha buna sevinmeli miyiz? aslında anti-emperyal duygularla sevinmemiz lazım gibi görünüyor fakat aksine endişe duymamız lazım. yunanistan türkiye ile aynı pozisyonda bir ülke değil, abd imtiyazları yunanistan'a ilaç gibi gelir. köklü tarihi olan, avrupa birliğinde yer alan ve sınırları konusunda endişe taşımayan, gençlerinin istihdamı ve geleceği ülkeye bağlı olmayan bir ülke. kısaca avrupa'nın tembel, arsız ve şımarık çocuğu. abd ile dış siyasetinde daha güçlü olur, akdeniz konularında masaya bu kartları kullanarak oturur. diğer konularda da abd'nin karargahı olma avantajlarından faydalanır. abisi abd'nin arkasına sığınıp türkiye'ye büyük büyük laflar eder falan.

öte yandan abd'nin ortadoğu plan ve stratejilerinde türkiye'nin uğrayacağı zararlar umrunda olmaz. zaten dediğimiz gibi ortadoğu sınırını yunanistan'a çekiyor diyoruz. turkiye de ortadoğuda herhangi bir ülke konumunda olmuş oluyor. bir suriye, bir ırak, bir iran muammelesi olmaz belki ama, değer anlamında ilişkiler o noktaya gelirse umrunda da olmaz.