bu mantığa göre askerlerin bir kısmı dağda çatışmada iken kışlada patates soyan hain midir? veya çatışma esnasında korkup kafasını kaldıramayan tetiği çekemeyen de hain midir?
kimden alıyorsunuz bu hain ve kahraman ilan edebilme yetkinizi?
daha açık sorayım, hangi vasıfla kendinizde görüyorsunuz bu yetkiyi?
vatana hain veya kahraman seçebilmek için klavyeden önce yeterince hizmet etmiş ve toplum tarafından kabul görmüş bir hayatınızın olması gerekir. aksi halde net cümleler kuramazsınız, "bence" diye başlayan cümleleri kurabilirsiniz. doğru olan da budur zaten. ne biri askere gitti diye kahramandır ne de öteki gitmedi diye hain.
bu ülkede en çok bulunan şey budur işte. bir bok bilmeyen ama her konuda fikir sahibi olan insanlar. daha da ötesi duvarlar ardındadır fikirleri, şüphesiz doğrudur.