Sık geçen başlıklar

bedelli askerlik ücretinin 56.500 tl olması 2

ekşi'de gör
2014 yılındaki bedelli askerlik ücreti ile 2022 yılındaki bedelli askerlik ücretini kıyaslamak istiyorum:

2014 bedelli askerlik ücreti: 18.000tl
2014 dolar kuru (ortalama): 2.2tl
2014 bedelli askerlik ücreti (dolar karşılığı):8181 dolar

----------------------------------------------------------------

2022 bedelli askerlik ücreti: 56.500tl
2022 dolar kuru (ortalama): 14.5tl
2022 bedelli askerlik ücreti (dolar karşılığı): 3896 dolar

----------------------------------------------------------------

2014 bedelli askerlik ücreti: 18.000tl
2014 yılı net asgari ücret: 891tl

bir türkiye cumhuriyeti vatandaşı yemeden içmeden asgari ücreti kenara koyduğunda 20 ayda bedelli askerlik ücretini denkleştiriyor.

----------------------------------------------------------------

2022 bedelli askerlik ücreti: 56.500tl
2022 yılı net asgari ücret: 4253tl

bir türkiye cumhuriyeti vatandaşı yemeden içmeden asgari ücreti kenara koyduğunda 13 ayda bedelli askerlik ücretini denkleştiriyor.

matematik asla yalan söylemez, yalnız 2014 yılındaki işsizlik rakamları, mevcut enflasyon durumu ve vatandaşın alım gücü de kıyaslamayı etkileyen faktörler arasında. yine de bedelli askerlik, 2014 yılına kıyasla daha ulaşılabilir duruyor.

edit 1: entry'de "2014" olan hatalı kısımlar "2022" olarak düzeltildi.

edit 2: yoğun ısrar üstüne, 2011'deki durumu da ekliyorum:

2011 bedelli askerlik ücreti: 30.000tl
2011 dolar kuru (ortalama): 1,56940tl
2011 bedelli askerlik ücreti (dolar karşılığı): 19.115 dolar

----------------------------------------------------------------

2011 bedelli askerlik ücreti: 30.000tl
2011 yılı net asgari ücret: 658,95tl

bir türkiye cumhuriyeti vatandaşı yemeden içmeden asgari ücreti kenara koyduğunda 45 ayda bedelli askerlik ücretini denkleştiriyor.

----------------------------------------------------------------

son olarak şunu da eklemek istiyorum, 2011 ve 2014 yıllarında bedelli askerlik hizmetine başvuran vatandaşlarda "temel eğitim" şartı aranmıyordu.
o değil de, bedelli askerliğin ne gibi bir maliyeti var ki, fiyatı sürekli zamlı tarifeden şişiyor bu kısmı anlamadım.

hani dolara v.s. bağlı değil, sadece x bir olayın vuku bulmasıyla, x bir ücret karşılığında hizmet süresinin kısaltılması..

üretilen bir şey değil, katlanılan bir maliyeti yok, lojistik, ek çalışan v.s. gibi yükümlülükler yok. buna niye zam geliyor aga ?