Sık geçen başlıklar

aylık aboneliğe toplam 2000 lira vermek 1

ekşi'de gör
eski laptop'ınızı çok basit bir şekilde media server yapıp bir de yanına 4-5k'ya yüksek boyutlu bir hdd alarak ömür boyu tüm film ve dizilerin sahibi olarak takılabilirsiniz. (bkz: plex) üstelik apple tv uygulaması da var. netflix'ten aşağı kalır yanı yok. gidip satın alıyorsun* filmi veya albümü, atıyorsun buna çok basit bir şekilde ve tebrikler. başardınız.

bunu yapmadan önce filmleri itunes'dan satın alıyordum fakat hem diziler yoktu hem de sony geçtiğimiz günlerde film dizi servisini kapatıp film satın alanların da ellerinden sahipliği çalınca bi dank etti.

dijital servislerde hiçbir şeyin sahibi değiliz. aylık abonelikle kiralayınca zaten değiliz fakat satın alınca da değiliz.

steam'den oyun satın alıyorsun adam denuvo diye bir zıkkım eklemiş kırılamasın diye, cpu sömürüyor. sen oynarken oyun kasıyor, herifin teki oyunu kırıp torrent'e yüklüyor ve oradan indirip kaçak oynayanlar senden daha yüksek grafiklerde oynuyor oyunu. çünkü denuvo'yu kaldırmışlar.

itunes'tan, google movies, google music gibi servislerden film ve müzik satın alıyorsun, bilgisayara indirince şifrelenmiş bir şekilde iniyorlar. alıp başka yere kaydetsen servis olmadığında oynatmana izin vermiyor. torrent'ten bedavaya indiren adam daha rahat izliyor senden.

üstelik yarın bir gün steam, itunes gibi hizmetler kepenk kapatsa hiçbir hakkımız yok. çünkü yasal kağıtlar üzerinde aslında bize oyunları, filmleri, müzikleri satmıyorlar. oynatma hakkını satıyorlar.

not: işbu entry kaçak medya tüketimini özendirmemekte olup tam tersine, dijital medya servislerine yönelik bir eleştiri niteliği taşımaktadır. bu servislere yönelik dünya çapında bir yasa çıkartılması önerisinde bulunmaktadır. kıran kırıyor, tüm dünyaya da yayıyor kardeşim. siz, size para vereni enayi yerine koyduğunuzla kalıyorsunuz. kaldırın tüm şifrelemeleri. ben zaten o zaman gider 15-20 liraya alırım o filmi veya albümü. elime yapışmaz.