aya insan inmedi,
araştırmak isteyenlere
konu hakkındaki ana başlıklar:
edit:lütfen düz dünya safsataları ile ay'a inişin teknik şüphelerini ayıramayanlar okumasın.
van allen radiation belt sorunu (coca cola tenekesi inceliğinde aluminyum cidarlı parodi uzay aracı ile nasıl aştın, kızarmadan ölmeden devam ettin, indin geri döndün)
edit: van allen
hubble teleskobu'nun 20 cm lere kadar ay dan görüntü alabileceği halde nasa'nın saçma sapan cevaplarla geçiştirmesi.
edit4: hubble cevapları arasında şu var, efenim ay çok parlak, diyaframı kısamıyoz valla ondan. makina soğuk bir de.
ama hepiniz hubble'ın güneş fotolarını google den görebilirsiniz arkadaşlar... artık kelvin değerlerini, şunu bunu karşılaştırmak fotoğrafçıların işi.
4 günlük ay yolculuğu, dönüş ve oradaki enerji ve yaşam destek üniteleri sorununun 1969 yılındaki teknoloji ile nasıl çözüldüğü (bugün bile karşılığı yok)
edit4: bataryalar arkadaşlar... enerji bataryaları, 1969 yılındaki en baba teknoloji ile büyüklüklerini bir düşünün( zaten lunar lander ve apollo da uçan kaçan tüm alet edevatın bire bir aynıları orada.. bakın bakalım o kadar zaman, manevra için yeterli mi? oksijen filtreleri, dönüştürücüler ıvır zıvır.. bunun hesabını yapan kafayı kırmış insanlar var-ki nasa nın resmi verilerini ve ortada üretilmiş olan alet edevatı koyuyorlar denkleme.
1969 yılında bildiğimiz anlamda autopilot bile yok iken, sürekli hareket halindeki ay dünya arası milimetrik hız açı hesaplamaları, modülde bulunan bilgisayarlar yetmediği için dünya dan gelen komutların mesafeye hıza göre sürekli değişen rölativite hesaplamaları ve komut gecikmeleri.? günümüzde bile kıçı kırık uydular, gezegen proble ları yollarını şaşırıp çöp olurken nasıl tam da doğru açıyla zincirleme hatasız olarak gittin? ulan daha ırak da suriye de attığın füzelerin yüzde yirmisi yerini bulamıyor!
yolda iken ay yörüngesine inerken nasıl hangi yakıtla uzay ortamında milimletrik yavaşlama manevralarını yapabildin ve nasıl indin? inerken kullanman gereken yakıt miktarı ortada, hadi oldu bir mucize indin, küçücük bavul kadar yakıtla nasıl tekrar ay yörüngesine çıkabildin? atmosferi yok diye, dünyanın 6 da biri diye kolay mı o işler?
edit2: bir düşün, dünya yüzeyinden ayrılmak için boğaz köprüsü nün ayağı kadar bir roket, ucunda misminnacık iniş modülü ve uzayda randevular, kenetlenmeler ayrılmalar, yer ekibinde çalışan tüm proje toplamı beşyüzbin kişi 500.000! ve sen buradan roketleyip kalkıp gittin..
peki ay yüzeyinden nasıl döndün baba? nasa kendi çomarlarına açıklamış, iniş modülünün altında büyükçe bavul kadar bir yerde yakıt varmışmış..o yakıtı mylar (alemyon folyo:) ile kaplamış korumaya almışmış, işte ay atmosfer sahibi olmadığından hooop! diye o bavul fırlatmış 7 metrelik modülü ay yörüngesine, sonra ay yörüngesinde bekleyen dönüş modülündeki arkadaşa yanaşmak için birkaç tur attırmış o yakıt yörüngede, efenim buluşmuşlar, hadi artık basalım gaza geri dönelim demişler.
fakat hayret ediyorum, bu saçmalığa inanan amerikalı düz dünya teorisine daha kolay inanır.
inemezsin inemedin.. ay iniş bilgisayarı ve kodları internette. ne hızı ne donanımı ne dünya da yardım aldığı bilgisayar ile olan gecikme süresi ve daha bir sürü karmaşık sorun.. dünyada bir tane bile doğru dürüst iniş denemen yok.. ilk defa gittiğin bir yerde 7 mt yükseklikte kocaman uzay gemisini nereye nasıl hangi manevra mantığı ile indireceksin? 3 - 5 tane sprey'e gecikmeli manevra yaptırarak mı?
iniş fotolarında pudra gibi ay toprağında hani ana iniş roketi nin krateri?
kalkış zaten tamamen parodi ve çocuk oyunu..
elbiseler ve izolasyon.. uzun uzun yazıp editlerim sonra, ama şunu söylemeli ki, teknik lise (bakın üniversite demiyorum) mezunu biri bile götüyle güler o işe, buhar tahliye hortumu bile yok, eşofman gibi şeyler. oysa ki gerçej olan yörünge yürüyüşlerinde günümızde bile kat kat daha büyük ve hantal giysiler kullanılıyor.
nasa nın sunduğu fotoğraflardaki korkunç komik yanlışlar.. (aynı açıdan iki fotoğrafta kayalar, dağ, çer çöp her şey aynı iken, iniş modülü nün 2 fotoğrafta birbirinden en az 300 mt uzakta değişik yerlerde duruyor olması (taşıdılar herhal)
edit3: nasa nın, ay'a inilmediğine dair popüler olan ama saçma sapan ezoterik ya da yanlış iddialara cevap verip "hah! işte bak gördünüz mü indik! bunların kanıtarı saçmalık" demesi
fotoğraflardaki bazı ışık ve pozlama ile ilgili basit cevaplar örneğin.
ancak yine de, yığınla manda boku gibi sahte olduğu anlaşılan fotoğraf ve kanıt için cevapları yok.
birileri tutup mith busters izleyip yarim saatlik 3 tane tv maymununun programina inanip buraya entry giriyor. güya ay'dan yansıyan laser reflektör ışıkları, aslında iniş yerine dış yörüngede dönmekte olan ay tayfasının radyo mesajlarının nasıl saçmalık olduğunu araştırmadan..
okuyun, izleyin, yargıya varın. öyle ezoterik değil, apollo projesinde çalışmıs mühendislerin kendi yaptıkları ciddi programlar var. adamlar "bunu sormanıza bile inanamiyoruz, 1969 yılında büyük bir kizkaçıran ile oraya gittiğimize mi inanıyorsunuz? buna cevap vermek bile zul"diyorlar.
wikileaks de moon hoax ile ilgili ortaya dökülen mailleri okuyun yormayın amk beni ya
kullanılan hasselblad fotoğraf makinasının aynı izolasyon ve hardware ile test edildiğinde -10 derecede bile pörtlemesi. ( ay ortamında +280 , - 190 arası değişiyor gölge ve güneş'e göre ısı).
aynı şekilde fotoğrafların analog film üzerinde hiç radyasyon bozunumu olmadan çekilebilmiş olması-ki im-kan-sız
o kadar dip dibe eski usül kablo, küçücük iniş modülünde, eşşek kadar radyasyon ortamında maşallah tık demeden ne canlı yayın ne rasyo sinyalinde cillop sonuç veriyor (ağır taşak geçmişler)
günümüzde bile canlı yayın yaparken kanalların götü kanıyorken o işi nasıl hallettin?
ulan madem bi yalan attın ve diyorsun ki yavaşlatma roketi ile ay'a yaklaşma işini öyle çözdük, e be dingil, işini kolaylaştıracak atmosfer olduğu halde neden günümüzde bile iniş kapsüllerini atmosferde kavurma yaparak resmen dünyaya fırlatıp ölümüne risk alıyorsun? (çünkü bugün bile spin attırmadan öyle manevralar yaptıramıyorsun).
edit: vay efendim inilmedi ise ruslar neden ciyak ciyak bu yalanı servis etmedi?
rusya abd nin güya ay inişinden sonra iki adet kendiliğinden inen(insansız, düşme ile inme arası bir şey yapan ve asla geri gelmeyen bir rover olan nükleer yakıtlı lunoxod1 ve 2 isimli yolladı, bunun üzerine ilk defa dünya yörüngesinde kalıcı bir uzay istasyonu kurdu (yanlış hatırlamıyorsam salyut) tüm bu başarılar batı medyasında büyük yankı buldu. ww2 den beri rusya, ukrayna'nın kıtlık ve yetersiz tarım yapması, kendi topraklarında yeterli endüstriyel tarım yapamadığı için 60 ların başından beri amerika dan ucuz tahıl ithal etti. bu ticaret o kadar uzun sürdü ki en ağır askeri krizlerde bile aksamadı. o bomboş bozkırlardaki orta amerika köylüsü paso ruslardan geçindi, rusların da karnı doydu.
kaldı ki her iki süper güç, yaptıkları bu hamlelerle gezegen üstü, zaman ötesi, muhteşem imparatorluk, insanlığın en önünde yürüyen karşıt güçler olarak tarihe geçtiler.. birbirlerinin boklarını karıstırsalardı her iki tarafın da uzay yarışında yaptıklari kazalar, cinayetler ortaya saçılır, rezillikten geçilmezdi
neyse zaman zaman editlerim bu saçmalığı.. daha tonlarca yalan var bu işte.