1.64 boyuyla soktuğunu 100 yılda çıkaramayanlara dert olan durumdur. kudur yobaz.
Sık geçen başlıklar
atatürk'ün boyunun 164cm olması 5
ekşi'de görtinderda mı denk geldi napacaksınız adamın boyunu amk köylüleri ya. sen ülke kur moronun biri gelip boyuna laf etsin.
resmi kaynaklara göre 1.74'tür ama ingiliz efendilerinize sorsalar 5 metreden aşağı olmadığını iddia edebilirler.
adam güneş batmayan imparatorluğun güneşini batırdı aw. boyu 1.64 olsa ne olur, 1.74 olsa ne olur.
edit: "atatürk ne yaptı ki" diye soran salaklar, zamanında okudukları okullarda tarih derslerinden kaçmasalardı atatürk'ün ne yaptığını öğrenebilirlerdi. bu beynini siktiklerim tıbba güvenmeyip alternatif tıp saçmalıklarıyla uğraştığı gibi kendilerine de alternatif tarih uydurmuşlar. tarihi kazananlar yazar gençler, tarihte de atatürk'ün kazandığı yazıyor. şimdi siktir olup gidin ve mesaj kutumu sıçmıklarınızla kirletmeyin.
3736262826 adet mal da "boyu değil işlevi önemli heheh" yazmış. çok yaratıcı bir espri yapmışsınız amk salak papağanları sizi.
adam güneş batmayan imparatorluğun güneşini batırdı aw. boyu 1.64 olsa ne olur, 1.74 olsa ne olur.
edit: "atatürk ne yaptı ki" diye soran salaklar, zamanında okudukları okullarda tarih derslerinden kaçmasalardı atatürk'ün ne yaptığını öğrenebilirlerdi. bu beynini siktiklerim tıbba güvenmeyip alternatif tıp saçmalıklarıyla uğraştığı gibi kendilerine de alternatif tarih uydurmuşlar. tarihi kazananlar yazar gençler, tarihte de atatürk'ün kazandığı yazıyor. şimdi siktir olup gidin ve mesaj kutumu sıçmıklarınızla kirletmeyin.
3736262826 adet mal da "boyu değil işlevi önemli heheh" yazmış. çok yaratıcı bir espri yapmışsınız amk salak papağanları sizi.
insanlari fiziksel ozellikleri uzerinden asagilamaya calismanin nahos olmasi bir yana, kimse de kalkip “1900’lerde avrupa ve civarlarinda ortalama insan boyu ne kadardi acaba?” dememis. demisse de gormedim. mesai saatleri icinde ilke olarak ufak molalar disinda sozluk ve benzeri sitelerde gezinmiyorum; ama bir istisna yapacagim ve bilgi aktaracagim:
tuebingen universitesi’nin 1810 ile 1980 yillari arasindaki erkeklerin boylarina iliskin arastirma verileri:
1900 yilinda erkek boy ortalamalari:
hollanda: 170.90 cm
almanya: 169.20 cm
fransa: 166.80 cm
yunanistan: 169.60 cm
turkiye/anadolu: 168.40 cm
olarak verilmis.
bu ortalamalar 1920 yilinda ise:
hollanda: 173.50 cm
almanya: 173.30 cm
fransa: 168.50 cm
yunanistan: 168.40 cm
turkiye/anadolu: 169.30 cm
olarak raporlanmis.
ayrica burada diyor ki erkekler ulasabilecekleri maksimum boya genellikle16 yaslarina geldiklerinde ulasirlar. 1881 yilinda dogan mustafa kemal’in ise 1897 yilinda maksimum boyuna ulasmis oldugunu varsayarsak 1900 yilinin verilerini karsilastirma icin alabiliriz. ataturk’un boyunun genelkurmay baskanligi aciklamasinda 174 cm olarak verilen boyunun (baskanligin asil aciklamasini aceleden bulamadim; bulursam eklerim) ise avrupa’nin en uzun milletlerinden olan hollandalilarin ortalama boyunda, hatta ondan azicik daha uzun oldugu anlasilacaktir. elbette ki 1900’lerde insanlar daha kisaydi!!! saglik ve beslenme kosullari iyilestirildigi icin ortalama boy da omur de uzadi.
bu ne bilimsizlik! mesele boy degil. mesele aptallik. bu yasamda katlanamadigim en buyuk sey aptalliktir.
isimin gucumun arasinda neyle ugrastim yav! calismaya donuyorum ben!
tuebingen universitesi’nin 1810 ile 1980 yillari arasindaki erkeklerin boylarina iliskin arastirma verileri:
1900 yilinda erkek boy ortalamalari:
hollanda: 170.90 cm
almanya: 169.20 cm
fransa: 166.80 cm
yunanistan: 169.60 cm
turkiye/anadolu: 168.40 cm
olarak verilmis.
bu ortalamalar 1920 yilinda ise:
hollanda: 173.50 cm
almanya: 173.30 cm
fransa: 168.50 cm
yunanistan: 168.40 cm
turkiye/anadolu: 169.30 cm
olarak raporlanmis.
ayrica burada diyor ki erkekler ulasabilecekleri maksimum boya genellikle16 yaslarina geldiklerinde ulasirlar. 1881 yilinda dogan mustafa kemal’in ise 1897 yilinda maksimum boyuna ulasmis oldugunu varsayarsak 1900 yilinin verilerini karsilastirma icin alabiliriz. ataturk’un boyunun genelkurmay baskanligi aciklamasinda 174 cm olarak verilen boyunun (baskanligin asil aciklamasini aceleden bulamadim; bulursam eklerim) ise avrupa’nin en uzun milletlerinden olan hollandalilarin ortalama boyunda, hatta ondan azicik daha uzun oldugu anlasilacaktir. elbette ki 1900’lerde insanlar daha kisaydi!!! saglik ve beslenme kosullari iyilestirildigi icin ortalama boy da omur de uzadi.
bu ne bilimsizlik! mesele boy degil. mesele aptallik. bu yasamda katlanamadigim en buyuk sey aptalliktir.
isimin gucumun arasinda neyle ugrastim yav! calismaya donuyorum ben!
önemli olan boyu değil işlevi