osmanlılarda batılılaşma hareketi ta 1700'lerde başlamıştır ama hep yarım yamalak ve eksik yapılmıştır. 1800'lerde batılılaşma hareketi iyice ivme kazanmıştır. atatürk de askeri okuldayken bu alanda eğitim almıştır. aynı dönemde rusya, japonya, iran, hindistan gibi ülkelerde de batılılaşma hareketi vardı. olay sadece türkiye'yle de sınırlı değildi.
batılılaşma hareketini ilk kez atatürk başlatmadı ama bunu halka getiren atatürk'tü. osmanlıların anladığı batılılaşma saray ve çevresinde kalan, orduyu ve subayları saymazsak sadece 3-4 büyük şehirde etkileri görülen bir batılılaşma hareketiydi ve osmanlı vatandaşlarının büyük bir kısmına zerre etkisi yoktu. padişah ve etrafındakiler istanbul'da operaya giderken müzikal izlerken halkın %99'unun bunların varlığından haberi bile yoktu. atatürk bunu tüm ülkeye ve tüm seviyelere yayarak daha kalıcı olmasına çalıştı ama maalesef ömrü yetmedi.
17.09.2023 · 20. sıra
bilal reyiz
16.09.2023 01:02 ~ 01:48