askeri komutlar iki kısımdan oluşur. bildirim ve yaptırım kısımları. "sola dön" komutu geldiğinde "sola" ifadesi bildirimdir. "dön" ifadesi ise yaptırımdır. hareket yaptırım kısmı ile başlar. bildirim kısmı ne kadar uzun olursa olsun beklemede kalınır ve yaptırım kısmı söylenmeden hareket edilmez. komut verilirken bildirim ile yaptırım arasına az bir bekleme katılır.
bildirim ifadesi çoğu hazır şablon komutta kısa ve bellidir fakat içinde bulunulan duruma dair bir bildirim bazen çok uzun olabilir. 2004 yılında etimesgut zırhlı birlikler'de çavuş görevimi ifa ederken, tümen komutanı değişmiş ve bütün tümen bir sabah huzura çıkmıştık tören alanında. uzun süre ayakta kalan askeri gören tümgeneral birden şuna benzer bir komut vermişti: "alay, tabur, bölük flamaları ve görevli subay - astsubay hariç çök". burada yaptırım kısmı "çök" komutudur. diğer kısım ise bütün bir tören alanındakileri ayıklamaya ve doğru kitleyi seçmeye yönelik "bildirim" kısmıdır. sql query gibi komut vermişti paşa ama aklımda bu kadarı kalmış.
çok az komutta bildirim yoktur. direkt yaptırım kısmından oluşur. "tüfek as" örneğinde olduğu gibi. burada iki sözcük arasında bekleme süresi olmaz. bir çırpıda söylenmelidir.
tnk. çvş. ugokhan
30.11.2021 · 33. sıra
ugokhan
29.11.2021 10:29 ~ 15:35