Sık geçen başlıklar

asgari ücret artarsa enflasyon olur diyen tayfa 2

ekşi'de gör
çok basit, tane tane anlatayım.

diyelim şirket sahibisin. yine diyelim ki, asgari ücret 6 bin tl. sonra 9 bin tl oldu.

asgari ücretle çalıştırdığın elemanların maliyeti 3'er bin tl arttı.

bu farkı kendi cebinden mi karşılayacaksın, yoksa müşteriye mi yansıtacaksın?

tabii ki müşteriye.

bitti mi? bitmedi.

mal aldığın şirkette de elemanlara zam yaptılar, o da maliyeti sana yansıttı.

böylece mal maliyetin de arttı.

kime yansıtacaksın? müşteriye.

bitti mi? bitmedi.

müdürün geldi, "altımda çalışan eleman benimle aynı maaşı almaya başladı, zam istiyorum" dedi.

adam haklı. müdüre, altında çalışan elemanlar gibi asgari ücret mi vereceksin?

oradan da maliyet arttı.

bütün bunlar kime yansıyor? müşteriye.

fiyatlar ne oldu? arttıkça arttı.

sonuçta ne oldu? asgari ücretin alım gücü eski seviyesine indi. olan enflasyona oldu. tl'yle birikim yapana oldu. türk lirasına oldu.
olm sen mal mısın? evladım sen gerizekalı mısın? kimse asgari ücretli düşmanı değil, kötülüğünü de istemiyor. ama asgari ücretlinin dolar karşılığı aldığı maaşı yazıp ahkam kesip kendi kendine ekonomi profesörlüğü yapıyorsun, üstelik belli ki hiç anlamadığın bir dalda! asgari ücretlinin kaç dolar maaş aldığı önemli değil, o maaşla hangi ürün ve hizmetleri aldığı, gücünün yettiği önemli. asgari ücret/dolar bir yöntemdir ama pek bişey ifade etmez, asgari ücret/altın bir yöntemdir ama pek birşey ifade etmez. onlardan daha mühimi asgari ücret/ekmek olabilir ama o bile pek birşey ifade etmez. asgari ücretli bugün aldığı maaşla ayda 1100 ekmek alabiliyorsa, bu maaş 10.000 tl olduğunda 2000 ekmek alacağını sanıyorsan kaç yaşındaysan bu yaşa kadar yine iyi gelmişsin. o ekmek 1 lira 25 kuruştan 5 liraya nasıl uçtuysa, aynı hızla 20 liraya uçup bu sefer ayda 500 ekmeğe tekabül edince, ne diyeceksin bu sefer de asgari ücret 20.000 tl olsun mu? en başa dönmedik mi yine 1.000 ekmeğe gelmedik mi? sen bu sarmalı göremiyor musun? bunun yerine değişmesi gereken daha mühim ve can alıcı şeyler olduğunu????