çok basit, tane tane anlatayım.
diyelim şirket sahibisin. yine diyelim ki, asgari ücret 6 bin tl. sonra 9 bin tl oldu.
asgari ücretle çalıştırdığın elemanların maliyeti 3'er bin tl arttı.
bu farkı kendi cebinden mi karşılayacaksın, yoksa müşteriye mi yansıtacaksın?
tabii ki müşteriye.
bitti mi? bitmedi.
mal aldığın şirkette de elemanlara zam yaptılar, o da maliyeti sana yansıttı.
böylece mal maliyetin de arttı.
kime yansıtacaksın? müşteriye.
bitti mi? bitmedi.
müdürün geldi, "altımda çalışan eleman benimle aynı maaşı almaya başladı, zam istiyorum" dedi.
adam haklı. müdüre, altında çalışan elemanlar gibi asgari ücret mi vereceksin?
oradan da maliyet arttı.
bütün bunlar kime yansıyor? müşteriye.
fiyatlar ne oldu? arttıkça arttı.
sonuçta ne oldu? asgari ücretin alım gücü eski seviyesine indi. olan enflasyona oldu. tl'yle birikim yapana oldu. türk lirasına oldu.
23.12.2022 · 43. sıra
occult
22.12.2022 08:18