Sık geçen başlıklar

antalyalıların kabak tatlısına tahin dökmeleri 3

ekşi'de gör
kabak tatlısının mücver yaptığımız kabakla yapıldığını zanneden yazarlar var :) o kabak, normal kabak yani yemeğini yaptığınız. bir de su kabağı var sakın ha :d, su kabağından banyo tası yaparlar.

kabak tatlısı ise, bal kabağından yapılır. adı üstünde diğer kabaklara göre şeker oranı yüksektir. tercihe ve damak tadına göre tahin ve ceviz eklenebilir. bu arada biz antalyalılar piyaza da tahin koyarız. tahin seviyorsak demek. sevmiyorsan koymazsın nitekim.
afiyetle.
bilmem kaç göbekten antalya yörüğü olarak, kabak tatlısı çifte kavrulmuş tahinsiz ve ince dövülmüş cevizsiz asla yenmez diyerek katıldığım tartışma.
sadece kabak tatlısı değil dondurmadan baklavaya kadar her tatlının üzerine tahin dökülebilir