6 sene once ogrencilik zamanlarimda amsterdam’a ilk kez gittigimde, yemek icin oturdugum bir mcdonald’s’ta bir kizla tanismistim.
nasil tanistigimi hatirlamiyorum ancak konu bir sekilde neler yaptigimiza gelmisti. ne is yaptigini sordugumda “i am a prostitute” demisti pat diye. tabi yasimiz cok genc, o zamanlar bu islerin normalligine o kadar aliskin olmadigim icin ben dumur olmakla mesgulken, red light’ta calistigini da soyleyiverdi pesine. hayatimda daha once hic fahiseyle konusmamis olmanin verdigi saskinlikla olayi idrak etmeye calisirken, kiza “hic fahiselere benzemiyorsun ama” demistim. gerci fahiseler neye benziyor ki? heralde aklim hollywood filmlerindeki yol kenarinda musteri bekleyen jartiyerli kadinlara gitti, neyse konumuza donelim...
gercekten de sokaktaki siradan kendi halinde olan insanlar gibiydi. guzeldi orasi ayri konu ancak kesinlikle fahise olduguna dair hic bir isaret, davranis, hava yoktu.
normalde ogrenci oldugunu anlatmisti. 21 yasindaymis. romanya’liymis. taa 1-1,5 sene onceden burada calismak icin basvurmus. o kadar cok basvuran oluyormus ki, bekleme listesine aliniyormus. burada 3 - 4 ay calisip dunyaligini yapip ulkesine donuyorlarmis. kendisinin de yakin bir arkadasi onceki yaz calismis, kiz bayagi bir zengin olup donunce buna da tavsiye etmis bizimkisi de o sekilde baslamis. peki “rahatsiz olmuyor musun?” diye sordugumda tipini begenmedigini iceri almadigini soylemisti. gunde ortalama 10-15 kisiyle beraber oluyormus. ortalama 10 dakika vakit ayirip 50€ (guncel fiyat nedir bilmiyorum) kazaniyormus. yani gunde 2-3 saat calisip 500-600€ kazaniyormus. haftada 6 gun calisiyormus. 3 ayda 45.000€ eder. temiz para. aylik 1000€ o vitrinli yere vergi oduyormus o kadar. gayet halinden memnun gibiydi. elimde olsa 6-7 ay burada olurum diyordu.
demem o ki, orada calisanlarin halinden memnun oldugu cok belli. hic o filmlerdeki gibi mafyavari pezevenk olusumlari da yok. orayi devlet isletiyormus. direkt hollanda devleti ile muhattap oluyorlarmis vs vs.
bence kapatmazlar. hem turist cekiyor; hem ulke kazaniyor hem de oradakiler.
07.07.2019 · 44. sıra
wagner love
06.07.2019 02:52