tatlı ve iç ısıtan bir problem.
almanya bizi gısganıyor
geçtiğimiz haftasonu havaların biraz fazla rüzgarlı olması itibariyle almanlar talepten daha fazla elektrik üretmişler ve ne yapacaklarını şaşırmışlar efendim. sadece cumartesi günü rüzgar santralleri yaklaşık olarak 40 nükleer reaktöre denk bir enerji(40 gigawatt) üretmişler ve üreticilerin fiyatları negatife düşünce ya santraller geçici olarak durdurulmuş ya da dağıtıcılara fazla elektriğin ağdan alınması için ödemeler yapılmış.
üstelik bu olay yaklaşık son 10 yıldır da zaman zaman olan bir şeymiş. mesela; geçtiğimiz sene mayıs ayında da alaman kardeşlerimiz fazla elektrik yüzünden sıkıntıya girmişler ve ticari elektrik kullanıcılarına yine fazla elektriği tüketmeleri için ödeme yapılmış. tabii bundan sonraki hedef bu arz fazlalığını dağıtıcılar ve ticari müşterilerden ziyade vatandaşlara indirim olarak yansıtmakmış. çünkü halka sunulan mevcut sabit fiyatlı elektrik kontratları bu arz fazlasının vatandaşa yansımasına bürokratik olarak engel oluyormuş.
(bkz: first world problems)
04.11.2017 · 45. sıra
bionical turk
03.11.2017 12:56 ~ 19:38