Sık geçen başlıklar

aşı yaptırmayanlara sokağa çıkma kısıtlaması 1

ekşi'de gör
ulan, hala “aşı sizi koruyorsa aşı olmayanlara niye karışıyorsun” diyenler var. şaka mısınız cahil misiniz nesiniz?
1) aşı olmayan dangalaklar yüzünden virüs aşısızlar arasında yayılmaya devam ediyor ve şu an dünyayı domine eden delta (hindistan) varyantı gibi yeni varyantların çıkışına zemin hazırlıyor. yarın çok daha tehlikeli, aşının da ürettiği antikorlardan kaçan bir varyant çıkması sizin gibiler yüzünden gayet olası.
2) aşı bir mucize değil. delta’ya karşı ağır hastalık ve ölümden koruma oranı gayet iyi, %90’larda, fakat sizin gibi aşısızlar yüzünden toplumda virüs yayıldıkça aşılıların da virüsle karşılaşma olasılığı artıyor. aşılı bir kişi, özellikle ileri yaş ve kronik hastalık durumunda kalan %10’luk grup içindeyse gayet ölebilir. arabayı sürdüğün yol boktansa emniyet kemeri takmanın bir faydası olmayabilir. toplumda dolaşan ne kadar çok aşısız varsa yol o kadar boktan hale geliyor.