saçmalıktır. utanç vericidir.
23 kişiden sadece 4'ü doğma büyüme buralı. yaklaşık % 17 ediyor.
ülkeye dışarıdan genç getirilyor ( ya da kucak açılıyor), o genç dini bir liseye sokuluyor sanki imam olacakmış gibi.
sonra o genç üniversite sınavına giriyor. üniversite sınavında o yabancı gence ayrıcalık tanınıyor.
( nedir efendim o ayrıcalık? yabancı kontenjanı + daha düşük taban puan + yabancı uyrukluya özel, farklı içerikte; daha kolay sınav)
o genç kendi ülkesinde asla giremeyeceği , hayal bile edemeyeceği bölümlere sokulup meslek sahibi ediliyor.
bunların büyük bir kısmı diplomasını alıp ülkesine dönüp veya başka bir ülkeye gidip çalışıyor.
göçmenlerde/ mültecilerde durum daha farklı.
yabancı uyrukluya eğitim hakkı tanımak, üniversite diploması vermek dünyanın hemen hemen her yerinde var olan bir uygulama ancak herkes türkiye'deki gibi mi yapıyor? türkiye'deki boyutlarda mı yapıyor?
erasmus programıyla falan karıştırmayın, lise okumaktan, üniversite okumaktan bahsediyorum.
türk gencine dünyanın neresinde böyle bir ayrıcalık tanınıyor?
türk genci neyimize yetmiyor? bizim gencimizin kabahati ne, türk olmak mı?
09.11.2022 · 10. sıra
quaketrigger
08.11.2022 17:25 ~ 21:04