yaşı gelenin zorla emekli edilmesi en doğrusu. madem haktı maktı diyor bu 40 yaşındaki insanlar bir an önce hakları olan emeklilik hayatına geçmeliler. al sana hak kardeşim 40 yaşında dolan emekli maaşın dünyayı gez de gençlere yer açılsın. olmaz, amaç ballı gaymaklı bir maaş daha almak çünkü. 65 yaşında elden ayaktan kesilmiş emekliler siteme giren paranın azalması ve yiyenlerin artması nedeniyle üç kuruş maaşla yaşamak zorunda kaldı.
Sık geçen başlıklar
719 bin eyt'linin çalışmaya devam etmesi 2
ekşi'de gör40-42 yaşında emekli olunca böyle oluyormuş demek ki. bizler 45 sene ağır vergiler ödeyerek bu arkadaşların emekli maaşlarını yatırmak için didinelim, bunlar çalışmaya devam ederek gençlerin de önünü kapasın. hani siz yaşlanmıştınız, artık el ayak tutmuyordu? bir emekli olsanız da torun sevseydiniz 10 yıllık priminizle? niye şimdi çalışmaya devam ediyorsunuz? yoksa yıllardır her seçim dönemi gündemi meşgul etmeniz havadan +1 maaş için miydi? görünen o ki sizler gayet de çalışabiliyormuşsunuz. derdiniz başkaymış...
peki bu maaşları alırken, onmilyonlarca çalışanı hiç düşündünüz mü? hiç kendinize "ya ben 10 senelik primimle emekli olacağım, şu an yeni işe giren 20 yaşındaki çocuk 45 yıl boyunca 65 yaşına kadar aralıksız çalışıp benim maaşımı ödemek için debelenecek. bu iş hak mı, adalet mi?" diye hiç sordunuz mu?
hiç düşündünüz mü mesela, başlığa "yidibin bişyiz liri yitmiyir" diye cevaplar yazarken, "bana şu an 7500 yetmiyor, benim bu milletin sırtına yüklediğim yükle 30 sene sonra insanlar emekli maaşıyla ciklet alamayacak hale gelecek" diye?
kaynak;
https://www.haberturk.com/…c3%a7%27%c4%b1n%20haberi
edit: şimdi aklıma geldi de, bu 719 bin kayıtlı, yasal olarak çalışan sayısı. sanırım el altından çalışanları hesaba katarak bu sayıyı 2 ile çarpmanın pek bir zararı olmaz gerçek yükü görmek için.
peki bu maaşları alırken, onmilyonlarca çalışanı hiç düşündünüz mü? hiç kendinize "ya ben 10 senelik primimle emekli olacağım, şu an yeni işe giren 20 yaşındaki çocuk 45 yıl boyunca 65 yaşına kadar aralıksız çalışıp benim maaşımı ödemek için debelenecek. bu iş hak mı, adalet mi?" diye hiç sordunuz mu?
hiç düşündünüz mü mesela, başlığa "yidibin bişyiz liri yitmiyir" diye cevaplar yazarken, "bana şu an 7500 yetmiyor, benim bu milletin sırtına yüklediğim yükle 30 sene sonra insanlar emekli maaşıyla ciklet alamayacak hale gelecek" diye?
kaynak;
https://www.haberturk.com/…c3%a7%27%c4%b1n%20haberi
edit: şimdi aklıma geldi de, bu 719 bin kayıtlı, yasal olarak çalışan sayısı. sanırım el altından çalışanları hesaba katarak bu sayıyı 2 ile çarpmanın pek bir zararı olmaz gerçek yükü görmek için.