Sık geçen başlıklar

70 bin tl maaşla geçinemeyen evli çift 1

ekşi'de gör
arkadaşlar herkes sizin gibi fakir değil. öncelikle bu konuda bir anlaşalım. işine belediye otobüsüyle gidip dolmuşla işten dönen, bazen öğle yemeği bile yemeyen, aylardır sinemaya tiyatroya gitmeyen, yıllardır herhangi bir arkadaşıyla kafeye gidip kahve içmemiş, bir sevdiğine hediye almamış, yaz aylarında tatil yapmak yerine köye gidip amele gibi tarla işinde çalışan bir fakirseniz 70 bin liranın çok büyük bir para olduğunu zannedeceksiniz elbette. ekonomik yetersizlikler sadece cebinizi değil, hayal dünyanızı ve sosyal hayatınızı da daraltıyor. 70 bin türk lirası dediğin para 2500 amerika doları ediyor ve hayatında tükettiğin neredeyse her şey ithal. içtiğin mercimek çorbasının mercimeği kanada'dan geliyor, kaju veya antep fıstığı yiyemediğin için çitlediğin çekirdek çin'den geliyor. siz hayatta kalmayı ve bir sonraki aya paranızı bitirmeden yaşamayı yaşamak zannediyorsunuz. bir çiftin normal koşullarda harcaması gereken aylık ücretler şunlar:

beslenme: 20 bin tl
sağlık ürünleri, ilaç vb.: 10 bin tl
kıyafet, giyecek vs.: 10 bin tl
eğlence, sanatsal faaliyetler: 15 bin tl.
spor: 5 bin tl.
misafir, hediye, ikram, ziyaret vs.: 20 bin tl.
fatura, kira, aidat vs.: 30 bin tl.
ulaşım, internet, elektronik vs.: 5 bin tl.

bu yazdıklarım şu an size troll gibi geliyor değil mi? türkiye'de şu an yoksulluk sınırı 45 bin 686 türk lirası. iyi de ben 20 bin lirayla bir ay geçiniyorum? geçinmiyorsun, hayatta kalmaya çalışıyorsun. futbolla, magazinle, cinayet haberleriyle oyalıyorlar seni. yoksulluk sınırı 45 bin lira ve sen 20 bin lira maaşına 5 bin lira zam gelince seviniyorsun çünkü fakirsin. bir çiftin 70 bin lira ile geçinememesine şaşırıyorsun, anlam veremiyorsun çünkü fakirsin. doğru besinlerle beslenmiyorsun, maksimum seviyede doymaya çalışıyorsun çünkü fakirsin. izlediğin spor müsabakalarından zevk almıyorsun, intikam almaya çalışıyorsun çünkü fakirsin. kitap okumaya vaktin yok çünkü ırgat gibi çalışıyorsun. tiyatroya gidemezsin temel ihtiyaçlarını bile karşılayamıyorsun. fakirsin efendim.