Sık geçen başlıklar

7 temmuz 2023 kdv zammının yaratacağı kriz 1

ekşi'de gör
zorunlu ön edit: aramızda okumayan arkadaşlar var, burada işin teknik krizi ön plandadır. ülke ne krizler atlattı kimsenin xkinde olmadı ile aynı durum değil bu.

7 temmuz 2023 tarihinde yayınlanan resmi gazete ile %8 olan kdv %10, %18 olan kdv %20 olarak güncellendi. peki bu işin arkası hiç düşünüldü mü?

2000 yılı krizi diye bişey vardı liseli olmayanlar hatırlar büyük panik yapmıştık ama sorun çıkmamıştı lakin bu kdv zammı öyle değil.

zincir mağazaları düşünün, 10bin mağaza. ilgili kdv oranı olan tüm etiketler değişecek. stoklardaki oranlar güncellenecek, ödeme kaydedici cihazlar ve tahsilat cihazları güncellenecek…
dahası, stoklu çalışanların stoktaki kdv maliyetleri ile satış maliyetleri arasındaki kdv farkı yeniden değerlenip hesaplanacak.

uzatmayayım zaten örnekler çoğaltılır lakin muhsebecisinden - it'cisine, erp'cisinden - crm'sine, stok kontrolcüsünden satınalmacısına kadar yüzbinlerce işletmenin yüzbinlerce çalışanı saç baş yolacak. bu kdv zammı basit bir %2 artış değildir. arkasında çok ağır operasyonel sorunlar getirecektir. allah kolaylık versin.

edit: ekonomik krize hiç girmedim farkındaysanız… onu %52 ve eyt'ciler düşünsün bana ne abi?