maymun iştahlı diya bir tabir vardır, birçoğunuz bilirsiniz her halde. şöyle bir hikayesi var,
--- spoiler ---
asya'da maymun yakalamak için kullanılan bir çeşit tuzak vardır. bir hindistancevizi oyulur ve iple bir ağaca veya yerdeki bir kazığa bağlanır.
hindistancevizinin altına ince bir yarık açılır ve oradan içine tatlı bir yiyecek konur. bu yarık sadece maymunun elini açıkken sokacağı kadar
büyüklüktedir, yumruk yaptığında elini dışarı çıkaramaz. maymun, tatlının kokusunu alır, yiyeceği yakalamak için elini içeri sokar ve yiyeceği kavrar,
ama yiyecek elindeyken elini dışarı çıkarması olanaksızdır.
sıkıca yumruk yapılmış el, bu yarıktan dışarı çıkmaz. avcılar geldiğinde, maymun çılgına döner ama kaçamaz. aslında bu maymunu, tutsak eden hiçbirşey
yoktur. onu sadece onun kendi bağımlılığının gücü tutsak etmiştir. yapması gereke tek şey elini açıp yiyeceği bırakmaktır. ama zihninde açgözlülüğü o
kadar güçlüdür ki bu tuzaktan kurtulan maymun çok nadir görülür.
--- spoiler ---
iktidar gören islamcıların da yaşadığı aynen budur. bir lokma, bir hırkadan bahsederken, yüzüklerle sahneye çıkarken her birisine baktığımızda kendi küçüklü büyüklü saraylarında birer karungibidirler. hatta dün karun dedikleri, hesap sormazsam namerdim dediklerinin yanında el pençe en ön saftalardır.
anonymousun peş peşe gelen bu paylaşımlarının tesadüf veya, öylesine olduğunu kesinlikle düşünmüyorum. lügatımızda defteri dürülmek, kalemi kırılmak diye deyimler vardır. işte tam da burada birilerine mesaj olduğunu düşünüyorum.
ulu önder atatürk ne demiş,
geldikleri gibi giderler
şu ülkede ikinci atatürk olma imkanı varken, bu ülke küllerinden yeniden doğabilecekken, kutuplaştırmayı, ötekileştirmeyi seçmek,
kimse kusura bakmasın vizyonsuzluktan başka birşey değildir.
tanım: bir hacker grubunun 06.02.2021'de attığı tweet
08.02.2021 · 11. sıra
basabbasbas
07.02.2021 00:00