emrah safa gürkan 'ın atmış olduğu tweet ile tanıştığımız astronomik kruvasan.
görsel
https://twitter.com/…us/1781965184086540732/photo/1
burası bir havaalanı vs. de değil bu arada, kuruçeşme'de bir cafe...
fransızların kruvasan dediği sıradan bir açmanın arasına kaşar ile hıyar koyduğunuzda 455 liraya, yani 13 euroya satabilme yüzsüzlüğünün enflasyon ile, artan kira, işçilik, maliyet vs ile açıklanabilecek bir tarafı yok.
şu kruvasan'ı paris'te yemeye kalksan vereceğin para 3,5 - 4 euro. bak paris diyorum, ürünün anavatanı.
utanmadan, arlanmadan "restoran ve cafeleri boykot edeceğinize neden buna sebep olan asıl sorumluları boykot etmiyorsunuz?" diyenler var ya hani...
bu kruvasanı 455 liraya alıp, ağızlarına sokarak çenelerini kapatacaksın aslında.
iddia ediyorum dolar bugün 1 tl olsun, esnafın %95'i hala %350 - %400 karla hiçbir şey olmamışçasına vatandaşı evire, çevire sikmeye devam edecek.
vatandaşın mabadında o galaktik delik bir kez açıldı çünkü ve geri dönüşü yok artık.
denetleyen, dur diyen de yok nasılsa...
yetki alanı değil ama chp belediyeleri bu tür işletmeleri tespit edip,
doğrudan fiyat politikasından ötürü olmasa dahi "tabelanın ışığı eksik, menünde görme engelli desteği vs. yok" gibi havadan, sudan sebeplerden ruhsatlarını iptal etmeli ya da astronomik cezalar vermeli.
22.04.2024 · 15. sıra
dead letter
21.04.2024 12:07 ~ 12:27