Sık geçen başlıklar

40 milyon euro'nun resmen çöp olması 1

ekşi'de gör
tanım: bu parayla kaç öküz alınırdı bilmem ama giden gitti yine dostlar dedirten rahat ötesi harcamadır.
2016 yılı başında isveçli saab’dan 40 milyon euro’ya satın alınan platform gündeme gelmiş, tır’larla getirilen kamuflajlı araçlar çok tartışılmıştı. tübitak’ın üzerinde çalıştığı bu projenin tamamen hata olduğunu ve rafa kalktığını belirten yetkililer, türkiye’nin otomobilinin temellerinin sıfırdan atılacağı mesajını verdiler. zaten cumhurbaşkanı erdoğan da 5 babayiğide isterlerse bu projeyi de kullanabileceklerini söyleyip, “ama istemezseniz de kullanmayın” diyerek mesajı verdi. yani çok net ‘kullanmayın sıfırdan yapın’ dedi. külliye’deki toplantıda atılan imzalarla yerli otomobil adına ilk kez somut adımlar atılırken, törende ‘yerli otomobil’ kavramının yerini ‘türkiye’nin otomobili’ne bırakması dikkat çekti. bu değişimde ‘yerli’ kavramının yanlış anlaşılması etkili oldu. çünkü yerli denildiğinde üretimdeki yerlilik oranları dikkate alınıyor bu da tartışma yaratıyordu. ‘türkiye’nin otomobili’ denilerek bu sıkıntı aşılmış, gerekirse yurtdışından da teknoloji transferinin yolu açılmış oldu.

haber kaynağı: hürriyet(copy-paste)