Sık geçen başlıklar

3 şubat 2018 afrin'de 5 askerin şehit olması 2

ekşi'de gör
80'lerin teknolojisi. hicbir durumsal farkindalik kabiliyeti olmayan. gorece zayıf zirhli leopard2a4 tanklari ile yapilan operasyon. dusunun elimizdeki en iyi tanklardan. muhtemelen gerekli modernizasyonlar yapilsaydi bu acılari yasamayacaktik. en gelismis tanklar da atgm karisinda etkisiz kalabilir ama bunu en aza indirmek senin elinde.bolca zaman varken uyutulduk. altay gec bile gelmis olsa kapinda savas var. hem leopardlari hem de m60 lari yenilemek sartti. ama hala ayni kafa.

2 gunde saray yaptik diyen ve milyarlarca lirayi" itibar" icin cop eden adamlar,yillardir dibimizdeki savas icin en ufak önlem almiyor. gerekirse parcalari hazir al ama o tanklari yenile. parayi oraya buraya harcayan yonetimin de dunyayi takip etmeyen dar vizyonlu komuta kademesinin de taaa...

ayagina tas degmesinler,dualar bir boka yaramiyor,yaramayacak da.
isabet alan tank bir leopard2a4.

şimdi sırf yandaş para kazansın diye:
1. aselsan'ın (riski ve ihtiyacı görüp) hazır kit entegrasyonu şeklinde girişilip tecrübe kazanımı amaçlı başlanıp 2013 yılında ssik (savunma sanayii icra komitesi) kararıyla reddedilen leopard-2 modernizasyon projesi next generation (leo2ng) sırf oradan para girmeyeceği için öteleyen (çünkü bmc henüz kan kokusunu alan köpek balığı gibi bu işlere uzaktı, fabrikasını aceleyle kurmaya başlamamıştı - ne alaka: tank adedi ortalama 5 milyon dolar),

2. 1 yıldan uzun süredir seri üretime hazır olan altay tankını, sırf koç grubuna vermemek için her türlü taklayı atıp, hiçbir paletli araç tecrübesi olmayan ama altay ihalesine teklif veren bmc firmasına paslamak için projeyi hala bekleten,

3. bmc paletli araç yapmayı bilmediği için alman rheinmetall firmasıyla ortaklık yoluna gittiği ve hazır buradan parayı gömerken bir de m60a3tts tanklarının modern mühimmatlara karşı savunmasını arttırmak amacıyla roketsan'ın zırh plakalarıyla önerdiği aktif koruma sistemli hazır projeyi görmezden gelen,

4. zaten papaz olduğu alman hükümetinin insafına sadece altay tankını değil, leopard2a4 tanklarını da teslim eden, haliyle şuan duyulan her tank hasarı haberinde doğrudan katkısı olan bademler.

bunların hepsinin hesabı birgün sorulacak bilesiniz...

ek: nedir bu bekletme, bmc, tank modernizasyonu ve süreç diye merak eden olursa şurada yazdım.

ek 2: altay gibi bir tank üretilmemiş, güney kore'den lisansı alınmış, yani rotem'le otokar arasındaki ilişki "paletli araç nasıl yapılır" danışmanlığı değilse, altay'dan yani paletli araç nasıl üretilir bilgisinden hemen sonra otokar'ın tasarladığı tulpar nedir? *

tamam benim gibi muhalifsiniz, güzel okullarda okudunuz ve bazı şeyler canınızı sıkıyor olabilir ama dandik iki bilgi ezberleyip ahkam eylemeyin lütfen. bunu da detaylıca yazmak şart oldu, yoksa o k2, bu kt1, şu bilmem ne diye devam edecek... öyle değil işte.