Sık geçen başlıklar

24 mayıs 2023 efsanevi vodafone rezaleti 1

ekşi'de gör
** rezaletin sonucu alttadır.**

19 mayis 2023'ü, 20 mayis 2023'e baglayan gece yarisi 11 saate yakın sinir gecisi beklemek suretiyle ipsala'dan yunanistan'a karayoluyla giris yaptim.

telefon tarifemin red pasaport paketini aktif etmemisim.
20 mayis 2023 saat 00.26'da hattima tanimli otomatik durma sistemi calismis ve paketsiz yurtdisi internet kullanimini 250tl 'de durdurmus.

bunun uzerine saat 00.30'da kisitlamayip kapatip, vodafone aplikasyonu uzerinden red pasaport tarifemi aktive ettim.
00.32'de red pasaport tarifemin aktive olduğu bilgisi geldi.
ben de hayatima devam etim.

sabah gelen mesajlara baktigimda, vodafone bana "internet kullanim bedeliniz 1500tl oldu, 3000tl oldu" gibi hizla artan tutarlarda bilgilendirme mesajı attığına sahit oldum.

musteri hizmetlerini aradim.
durumu anlattim.
bana red pasaport tarifemin gecerli oldugu ve kullanabilecegimi soyledi.
ben de bu konuyla ilgili kayit acilmasini istedim.
mh yetkilisi bana fatura kesiminde duzelecegini soyledi.
kullanmaya devam edebilirsiniz dedi.

gun icinde mesajlar yeniden gelmeye devam edip 10-12 bin tl bareminde olunca yine aradim.
yine ayni seyler.
mh yetkilisi gönül rahatligiyla kullanabilirsiniz dedi.
konuyla ilgili kayit acilmasini talep ettim.
açıyorum, ilgileneceklerdir dedi.

21 mayis 2023 pazar sabahi 35.000tl internet kullanim borcunuz vardir mesajini gordum.
borcun 35.000tl oldugu, ara fatura cikarildigi ve 23 mayisa kadar odemem gerektigi, aksi halde hattımın kapanacağı soyleniyordu.
hemen altinda da red pasaport tarifemin o gun icin de aktive edildigi mesaji vardi.

durumdan yeterince irrite olmus halde yine musteri hizmetlerini aradim.
konuyu yine en başından anlattim.
cozumun olamadigini soyledim.
yetkili hanimefendi kayit aciyorum, ilgili yere iletiyorum ama fatura kesilmeden goremeyiz dedi.
hattimin kisitlanmasinin haksizlik oldugunu soyledigimde "borcu odeyin, inceleme sonrasi ibana yatacaktir" diye tekrar etti.
35000tl borcumun olmadigini, hali hazirda red paket tanimliyken bunun nasil mumkun olacagini sordugumda yine yanit alamadim.

22 mayis 2023 yine musteri hizmetlerini aradım.
(mh a ulasmak, yapay zekali robotu gecmek minimum 18 dk)
konuyu anlattim, bir ust birime yonlendirildim.
yine ayni surec.
kayit acildi dediler.
mesaj geldi, gercekten de duzeltme yapilacak sandim.
evet yapilmis.
35.908tl yapmislar.

yine ayni surec ve eger telefonumun kesilmesi halinde bunun alenen dolandiricilik olacagini, faturanin kesilmeden duzeltilmesini talep ettim, daha once defalarca kez oldugu gibi.

olmadi.

dun aksam telefonum erisime kapatildi.
35.000tl ara fatura borcunu odemezsem acilmayacakmis.

sinirden delirmek uzereyim.
musterinin ulasabildigi vodafone yetkilileri bunu cozemiyor.

her musteri hizmetleri aramasinda gecen konusma ayni.
"sizin tarifeniz geçerli degildir ondandir."
"paketsiz tarife bla bla" dir.
"kullanmis olabilirsiniz farkinda olmadan."
"red pasaport tanimli, hattinizi kullanabilirsiniz."
"sistemsel hatadir, faturayi odeyin, ibana iade olur."

13 yildir bu sirketten hizmet aliyorum ve boylesine sacma bir sistem hatasi yuzunden magdur edilmek ve "35 bin tl odeyin ve incelenince geri odenir" cumlesinin rahatca söylenmesi sadece bizim ülkede mümkün.

bu yapılanla gayet yasal yollarla dolandirildigimi dusunduruyorum.
parayi vereyim ustune yatsınlar, aa kullanmissiniz ama diyerek, aşırı mümkün.

ulkenin gundemindeki sacmaliklar, gerginlikler yetmiyormus gibi bunlari yasiyoruz bir de.

vodafone, sana o parayi odemeyecegim.
benim borcum sadece o limit asimindaki 250tl + 2 günlük red pasaport kullanimi, baska bir sey degil.

bunlar da mesajlar;

görsel

görsel

görsel

görsel

görsel

görsel

görsel

görsel

**edit no1**
an itibariyle tüm resmi kurumlar üzerinden şikayet kayıtlarını bıraktım.
malum şikayet sitesine de yazdım.
destek et kurum adı olan bi mail verdiler ona da attık.
tiviter kullanmıyorum ama son aşamada oradan da ingilizce çevirip atacağız sanırım.

**edit no2**
25 mayıs 13.45 itibariyle vodafone kaynaklı bu sorun, yetkili kimselerin durumdan haberdar olması ve müdahalesiyle neticelendirildi.
sistemin kendi içinde meydana gelen bir sorun nedeniyle red pasaport tarifesi sesli arama/sms gibi fonkisyonlarda çalışırken internet hizmetinde çalışmamış.
bu durum birkaç sene önce de benzer bir durumla ortaya çıkmış, düzeltilmiş.
yunanistan vodafone'dan gelen verilerin gecikmesiyle de durumun netleştirilmesi zaman almış.
35.000tl'lik fatura geri kayıt yöntemiyle iptal edildi.
mevcutta limit aşan 250tl'lik kısım ve 2 günlük red pasaport kullanımım + tarife bedelim sadece yansıtılacak.

özetle "ekşi sözlük yine yeniden aşırı hızlı ve yoğun ülke gündeminde etkisini gösterdi."

konu çözüme kavuşturulmuş olup sessizce gündemimize devam edebiliriz.
destek mesajı atan tüm suser'lere sonsuz teşekkürler.