fahrettin koca tarafından az evvel açıklanmıştır. yapılan test sayısı 3952, ölenlerin sayısı 7.
koca'nın tweet'i
"kaç kişi? 195 ülkede her gün bu soruluyor. kayıplar versek de türkiye için geç değil. tedbir, artışın önünü kesebilir. son 24 saatte toplam 3.952 test yapıldı. 343 yeni tanı var. 7 hastamızı kaybettik. biri koah hastasıydı. altısı ileri yaştaydı. aldığımız tedbir kadar güçlüyüz."
12 mart - ilk vaka
13 mart - 5 vaka
14 mart - 6 vaka
15 mart - 18 vaka (1 ölüm)
16 mart - 47 vaka (1 ölüm)
17 mart - 98 vaka (2 ölüm)
18 mart - 191 vaka (3 ölüm)
19 mart - 359 vaka (4 ölüm)
20 mart - 670 vaka (9 ölüm)
21 mart - 947 vaka (21 ölüm)
22 mart - 1236 vaka (30 ölüm)
23 mart - 1529 vaka (37 ölüm)
24 mart - 1872 vaka (44 ölüm)
sayılar o güne kadarki vaka ve ölümlerin toplamı şeklindedir. bugünkülerden biri genç olmakla birlikte, şimdiye dek ölenlerin tümü yaşlı vatandaşlardan oluşuyor. henüz herhangi bir iyileşmiş vaka da açıklanmadı.
bugüne kadar yapılan toplam test sayısı: 27.969
kıyaslama yapmanız açısından italya'nın ilk 12 günlük istatistiklerini de araştırdım.
20 şubat - ilk vaka
21 şubat - 21 vaka (1 ölüm)
22 şubat - 79 vaka (2 ölüm)
23 şubat - 152 vaka (3 ölüm)
24 şubat - 229 vaka (7 ölü)
25 şubat - 323 vaka (11 ölüm)
26 şubat - 470 vaka (12 ölüm)
27 şubat - 650 vaka (17 ölüm)
28 şubat - 850 vaka (21 ölüm)
29 şubat - 1128 vaka (29 ölüm)
1 mart - 1701 vaka (34 ölüm)
2 mart - 2036 vaka (52 ölüm)
gördüğünüz gibi ilk 12 günlük istatistikler karşılaştırıldığında italya'yla başa baş gidiyoruz. sonuç: önlemler yetersiz, hükumet sınıfta kaldı.
italya'yla ilgili en güncel bilgi: 24 mart - 69.176 vaka (6820 ölü)
toplam iyileşen hasta sayısı: 8326
sağlık bakanlığı şeffaf olmadığı için hastalarla alakalı hiçbir bilgi sahibi değiliz; ancak bu durum italya'da tam tersi. fikir sahibi olmanız için ölen hastaların verilerine de göz attım.
hayatını kaybeden ilk 1016 kişinin
yaş ortalaması: 79,4
en genci: 39
en yaşlısı: 100
kadınların yaş ortalaması: 84
erkeklerin yaş ortalaması: 79
30-39 yaş arası hayatını kaybeden
erkek: 1 kişi
kadın: 1 kişi
40-49 yaş arası hayatını kaybeden
erkek: 2 kişi
kadın: 2 kişi
50-59 yaş arası hayatını kaybeden
erkek: 19 kişi
kadın: 6 kişi
60-69 yaş arası hayatını kaybeden
erkek: 62 kişi
kadın: 18 kişi
70-79 yaş arası hayatını kaybeden
erkek: 286 kişi
kadın: 76 kişi
80-89 yaş arası hayatını kaybeden
erkek: 306 kişi
kadın: 139 kişi
90 yaş ve üzeri hayatını kaybeden
erkek: 50 kişi
kadın: 48 kişi
hastalığa yakalanıp hayatını kaybedenlerin yaş aralıklarına göre yüzdeleri:
0-38 yaş arası %0
39-40 yaş arası %0,1
40-49 yaş arası %0,1
50-59 yaş arası %0,6
60-69 yaş arası %2,7
70-79 yaş arası %9,6
80-89 yaş arası %16,6
90 yaş ve üzeri %19.0
veriler, o yaş aralıklarında hastalığa yakalanıp ölenleri içeriyor.
hayatını kaybedenlerin
% 26,1'nin bir ağır hastalığı var
% 25,7'sinin iki ağır hastalığı var
% 47,0'sinin üç veya daha fazla ağır hastalığı var
sadece üç kişinin başka hiçbir hastalığı yok
yani ölenler, yüksek çoğunlukla hem yaşlı olup hem de farklı hastalıkları olanlar.
hayatını kaybedenlerin
% 83'ü nefes darlığı
% 80'i yüksek ateş
% 45'i öksürük
% 4'ü ishal
% 4'ü hemoptizi (kan tükürme)
şikayetleriyle başvurdular
hayatını kaybedenlerin %98,8'i nefes almakta güçlük çektiler.
bu tip verilerin şeffaflık ilkesi gereğince türkiye'de de paylaşılması ve devlete tüneyerek halkın sağlığıyla oynayan pelikancılar'ın temizlenmesi dileğiyle.
kaynak 1
kaynak 2
canlı sayaç
*kaynaklardan çok daha detaylı bilgilere erişilebilir.
edit: birtakım istatistiki veriler, canlı sayaç ve kaynak.
edit 2: türkiye'nin 13, italya'nın 12 günü varmış. olabilir arkadaşlar, gözden kaçırmışım. siz 12 günü kıyaslarsınız. ayrıca hayatını kaybedenlerin yüzdesi, o yaş aralıklarında hastalığa yakalanıp ölenleri içeriyor. yani zaten totalde %100 olamaz.
*test sayılarına ulaşamadım. toplam test sayısını kaynak belirterek verecek biri varsa mutlu olurum.
edit 3: kronik hastalığı olan bir sağlık personelinin attığı mesajı aynen paylaşmak istiyorum. bunlara kayıtsız kalmamalıyız diye düşünüyorum.
"merhabalar, sesimi duyurmak için yardımcı olur musunuz lütfen..
ben hastanede veri giriş elemanı olarak çalışmaktayım. biz kronik hastalığa sahip sağlık çalışanları olarak idari izin kullanamıyoruz. çalışmak zorunda bırakılıyoruz.
mesela ben romatoid artrit hastasıyım 2017 yılından beri immunsupresif ilaç kullanıyorum.
hastanemiz pandemi hastanesi oldu ve benim durumumda olan bir çok çalışan var. hayatımızdan endişe duyuyoruz.
bizlerin korona virüs kapmaması hayati derecede önemli. idari izin sağlanması için lütfen sesimizi duyurun."
25.03.2020 · 15. sıra
hedefe kosan adam
24.03.2020 22:09 ~ 22:52