bir arkadaşımı anımsattı bana. bodrum'da aileden kalma bir dükkanları var ancak mafya çökmüş durumda ve kira vermiyor, sattırmıyor ve şikayet ettirmiyor. aksi takdirde canlarını yakacaklarına dair tehdit ediyorlar. onlar da çaresiz ne satabiliyor ne başkasına kiraya verebiliyor ne de kira alabiliyor öylece izliyorlar. devlet vatandaşını korumak yerine mafyayla işbirliği yapınca oluyor bunlar.
dedemin ormanın içinde karakovanları vardı. her gün gider çevresinden kertenkele şu bu sürüngen temizler, çevredeki eşek arısı ya da yaban arısı yuvalarını bozar dağıtır ve arılarına çocukları gibi bakardı. garip bir şekilde bizim yaklaşamadığımız kovana kendisi korumasız gider, açar bakar, arılarla uğraşır hatta bazen kızar ve arılara sille attığı bile olurdu. ama bir tanesi bile gelip sokmaz canını acıtmazlardı. hiç anlamadığım bir ilişkiydi. dedem öldükten sonra arıları da satmak istedi dayılarım, o gün ben de gittim alıcıyla arılara bakmaya. artık arı sayısı azaldığı için kovanın yanına yaklaşabileceğimi söylediler ama yanına yaklaşıncaya kadar tam olarak neyle karşılaşacağımı bilmiyordum. görüntü gerçekten de içler acısıydı, yaban arıları, eşek arıları ve sürüngenler arıları perişan etmiş, çoğunu öldürmüştü. hatta ben oradayken eşek arıları ve yaban arılarının saldırıları devam ediyor bal arılarını alıp alıp götürüyorlardı. savunma tamamen çökmüş bal arıları kendilerini bile savunmayı bırakmışlardı. dedem olmayınca hepsi aynı türkiye cumhuriyeti vatandaşları gibi ortada kalmış ve mafyanın, çetelerin kucağına düşüp sonlarını bekler hale gelmişlerdi.
25.10.2022 · 23. sıra
runners high
24.10.2022 04:05