piyasa ne istiyor diyor hala kerkenez. piyasa her makul dünya vatandaşının istediğini istiyor; birikimini enflasyona ezdirmemek. hatta harcamadığı için en az %2 nemalanmak istiyor birikiminden. bu durumda dünyanın her yerinde olduğu gibi faizi enflasyonun bir iki puan yukarısında belirleyeceksin. üstelik politika faizini de değil, bankaların tl mevduata verdiği faizi.
enflasyon %60 ise faiz %62 olacak.
kimse it gibi çalışarak kazandığı parayı kötü yönetilen ekonomik sisteme bağışlamaz. insanlar salak değil.
22.09.2023 · 3. sıra
limon kimyon zorro
21.09.2023 14:07