bu gece öz hakiki finali yapılacak ve sonunda zırt pırt değişen bahis oranlarına değil de jüri ve televoting sonuçlarına bakıp ipi göğüsleyeni öğreneceğiz, katılımcılar da her gün aynı kıyafeti giyip aynı şarkıyı söyleme zulmünden kurtulacaklar.
final yayını yapılacak link şu:
https://www.youtube.com/watch?v=c-a9exkeo4keurovision'un resmi youtube kanalından, sansürsüz, reklamsız, yorumsuz, direkt izleyebiliriz tsi 22:00 itibariyle.
tüm finalistlerin çıkış sırasına göre kısa özetini de buradan izleyebilirsiniz:
https://www.youtube.com/watch?v=jrqn47lzipodengesiz bahisçilerin en son ne durumda olduğuna bakmak istiyorsanız o link de burada:
https://eurovisionworld.com/odds/eurovisiontüm katılımcıların sahnede nasıl durduğunu youtube'dan izleyebiliyoruz, ama bu kadar beklemişseniz bari geceye kadar bekleyin de sürpriz olsun.
naçizane yorumlarım şöyle -bu bülent özverensizliğimizde düzgün bi rehber olmak dışında bir amacım yok.
1- ukrayna-
melovin -
under the ladderdrakula akılda kalıcı olmuş olacak ki, 2. yarı finalin youtube'da en çok izlenen performansı kendininki oldu. açıkçası melovin'i severim, ona daha önce yazdıklarım iyiliğini istediğimden, zaten birincilik karizması olan biri, ama şarkısı azcık daha iyi olabilirdi. yine de ukrayna'nın oy potansiyelini gördüğümüzde sürpriz bir ilk 5 yapmaması için bir neden yok. ilk sırada çıkması dışında.
2- ispanya -
amaia&
alfred-
tu cancion:
bunlar gerçek hayatta da aşıkmış da, tam böyle vıcık vıcık olduklarından uzak duracağınız çiftlerden. evlenseler hiç elektrik faturası ödemeyecekler, çocuk yapsalar doğururken sancı çekmeyecekmiş bir şarkı ve performans. bir de kız öz hakiki ispanyolmuş, çocuk katalanmış galiba. geçen seneki ispanya temsilcisinin de sadece katalan olduğu için azınlık milliyetçiliği sayesinde seçildiği söylentisi vardı, demek artık ispanyol kızları göndermek için yanına katalan adam eklemeleri gerek.
3- slovenya -
lea sirk -
hvala neşarkı o kadar tekrar ediyor ki, araya teknik arıza oyunu ekleyip biraz tekdüzeliği bozmaları gerekmiş. hala ne hala ne hala nene
4- litvanya -
ieva zasimauskaite -
when we're oldyarışma öncesi istisnasız her listenin alt sıralarında yer alan şarkı, sahnede devleşiyor. yine bıraksan, yine dinlemem şarkıyı ama hem ışıkları kapattıkları ve sahne aslında pek gözükmediği için iyi gözüküyor, hem de ispanyollardaki sevimlilikten ölecek aşık tavrının katlanılabilecek tarafında duruyor, bir gerçekçiliği var sanırım. youtube izlenme rakamlarını televoting için referans alırsak yarı finali halk gözünde ilk 3'te bitirmiş olabilir, jüri gözünde daha da başarılı olabilir. göreceğiz.
5- avusturya -
cesar sampson -
nobody but youbeni kiliseye götür, beraber gospel söyleyek cesar. ölüm grubundan finale çıktığına çok sevindim, ama youtube'a bakarsak, jürinin işi bu.
6- estonya -
elina nechayeva -
la forzacennetten gönderilmiş bir melek olan elina'ya kameramanlar ve yönetmen çok yazık ediyor, sahneden ekrana yansıtılamamış bir şampiyon havası var bu performansta. umarım kazanır, kazanamazsa da yarışma onun için bereketli kapılar açar.
7- norveç -
alexander rybak-
that's how you write a songeski şampiyonda hiç şampiyon havası yok mesela. 2009 gibi herkesin iyi olduğu yılda 1:1 bahis oranına ulaşabilmiş bir şarkıyla katıl, şimdi böyle tırt bir şeyle. "nen var senin" soruyorum "nen var senin?", garezin hadise'ye miydi?
8- portekiz - claudia pascoal -
o jardim60 senedir içimizi bayıyorsun ve üstüne baymayan şarkılarına laf ediyorsun portekiz, umarım oylama sonuçları için arayanlar sevimli yalanlar söylemezler de direkt "ne berbat organizasyondu be, size 0 puan" derler. o jardim de her sene gönderdiklerinden işte, pembe saçlı ablaya bayılacaksınız ama.
9- ingiltere -
surie -
stormsurie deniyor ama ingiltere'nin kendi dilini ondan komplike kullanan 1239131 yarışmacı oluyor her sene, onu ne yapacağız?
10- sırbistan -
sanja iliç&
balkanika-
nova decaiyi tarafı gecenin 10. ve ingilizce olmayan 5. şarkısı. kötü tarafı, çok.
11- almanya -
michael schulte -
you let me walk alonemichael şarkısını ölen babasının ardından söylüyor, kendisinin de baba olmasına 2 ay kalmış bu arada. ben şarkıyı da, anlamını da, sesini de, duruşunu da beğeniyorum. ama en çok kendi led ekranını getirdiği için puanım 10, size sonuncu olmasanız da yeter gerçi. gerçekten her saniyesi güzel bir iş olmuş.
12- arnavutluk -
eugent bushpepa -
mallallah'ım ingilizce dışı şarkılarda %50 oranla gidiyoruz hala, inanılmaz gibi.
eugent, gecenin ilk arnavut'u ama sonuncusu değil. bir çeşit şeytan tüyü ve iyi ses telleri var kendisinde, daha iyi bir şarkıyla ortalığı siler süpürürdü.
13- fransa -
madame monsieur -
mercyingilizce 6, diğer diller 7!
merci biraz dünya'daki herkesin bildiği bir fransızca kelimeyi şarkı yapalım, diğer ikisini de grup ismi olarak koyalım kaygısıyla kotarılmış gibi gözüküyor ama bir hikayesi var.
nijerya'dan kaçarken teknede doğmuş bir garip mülteci bebek var, adı mercy konuyor. şarkıda gerçek anlamda onun hikayesini anlatıyor "bu sabah doğdum, denizin ortasında, iki ülke arasında, 8.5 aylık, geldiğimiz yerde savaş vardı, kaybedecek bir şeyimiz yoktu hayat dışında, denizin aldığı tüm çocuklarım ben". herhangi bir laf sanatı yok, valla direkt bu sözleri.
14- çek cumhuriyeti -
mikolas josef -
lie to me mikolas provalardaki kötü deneyiminin etkilerini atlatmışa benziyor, çok şükür. şarkı hoş, ekrana yakışan bir şov hazırlamışlar. ülkenin en iyi derecesi olur inşallah, fazla yükseklerden bahsetmiyorum zaten, 24. olsa yeter.
ya bu ülkenin hiç mi komşusu yok zaten, finale bir kez çıkmış onda da sondan ikinci olmuş...
15- danimarka -
rasmussen -
higher groundvikinglerden tormund, eski nato genel sekreterin
anders fogh rasmussenin soyadıyla savaşı ilk bırakan olmayı öneriyor.
16- avusturalya -
jessica mauboy -
we got lovebana bakmayın, ben bilmiyorum avusturalya neden hala katılıyor. onun yerine her sene avrupa dışı bir ülke kontenjanı olsa ve katılan hep değişse, daha eğlenceli olabilirdi. bir ara eski yugoslav ülkeleri önce kendi aralarında seçip sonra yolluyorlarmış mesela.
ayrıca jessica'nın sesini de, şarkıyı da çok aşırı sevenler var. onları da anlamıyorum. bence ilk katıldıkları sene en iyi performanslarını gösterdiler zaten.
17- finlandiya -
saara aalto -
monstersbaş aşağı şarkı söylemene laf yok sare bacım, ama eksik bir şey mi var performansında, gözlerim neden sık sık dalıyor? eksik bir şey mi var şarkında, gökyüzü bazen ciğerime doluyor. öyle bir şey ki bu, kolay anlatamam.
18- bulgaristan -
equinox -
boneshayranlar tarafından en çok sevilen şarkılardan biri ama giderek benim için en güzel yanı iki zenci abiden ibaret kalıyor. sadece zayıf olanın söylediği bir şarkı duymak isteyeceksiniz, o yüzden onun yeteneksizsiniz amerika'daki videosunu eklemek zorunda
hissediyorum. 19- moldova -
doredos -
my lucky dayaslında bu şarkının arkasındaki güç bestecisi
philip kirkorov. rusya'nın en önemli, en köklü popçularından biridir. performansın moldova'yı utandırmayacağından emin olmak istemiş, ve yeşil odada delegasyonla birlikte oturacak kadar önem veriyor. çıkan iş geçen sefer el attığı
sergey lazarev'in
you are the only oneı kadar iyi değil ama, yine de çok keyifli bir seyirlik.
20- isveç -
benjamin ingrosso -
dance you offisveç, kazan n'olur. sonra, make eurovision great again. gerçi sizin 2013 sahnesi bundan da korkunçtu, kazanan danimarkalı kızın ülke finalindeki performansı eurovision'dakinden daha afili gözüküyor ve değişen tek şey sahne.. neyse, benjamin'in şarkısı george michael - justin bieber arası bir şey, ama üç dakika boyunca gözlerimi alamadım açıkçası ekrandan.
21- macaristan -
aws -
viszlat nyaryalnız baya öne geçmiş gene sayı bakımından ingilizce şarkılar, pıffs.
babası ölen her genç alman michael gibi mıy mıy takılmıyor, bir de aws gibi hönkürenleri var, ki o hönkürmek ne güzel yakışmış. destekliyorum, 12 puanınız bol olsun kardeşlerim.
22- israil -
netta -
toybana jüri öncesi televoting sonrası yılların şaka şarkılarını hatırlatıyor. bir
verka serduşka da değil.
yalnız bunu dediğinizde israilliler tarafından yoğun bir "ama şarkımız çok anlamlı tamam mı? sadece tavuk gıdaklaması değil o. onun üzerinde tahakküm kurmaya çalışanlara tavuk gibi korkak olduklarını hatırlatan, bir
me too hareketi şarkısı." açıklamasıyla karşılaşıyorsunuz.
abilerim ablalarım, öncelikle bu şarkı çok feministse, demet akalın'a baş feminist tacı vermemiz lazım. kadın onca sene bırak oyuncağın değilim demeyi, bazı boyu uzunları ulusal ölçekte madara etti.
ikincisi,
the handmaids taledünyasında gıdakladığını düşün bi... olmadı di mi? çünkü bu şarkıyı partide eğlenmek için söylersin ama normal şartlarda (ya da ohalde) birinin karşısına geçip saygı talep ederken işe yaramaz.
of bi de o i'm not your toy kısmındaki allah belanı versin by ismail yk tavrı. gerçi ismail yk şaheser kalıyor bunun yanında. gelecek sene onunla katılalım, en azından gurbetçi oyu alırsak laf eden olmaz. daha önemlisi gelecek sene katılalım..
23- hollanda -
waylon -
outlaw in 'em kulaklarımızın pası silindi, eyvallah amerikan halk müziğinin hollandalı temsilcisi. dansçılar da fena durmuyormuş, basın yemiş bizi. ama o ceket fena.
24- irlanda -
ryan o'shaughnessy-
togetherirlanda'nın son yıllardaki en iyi şarkısı demiştim, lafımın arkasındayım. dans güzel, dansçılar güzel, sahnenin ışıklarını karattıkları için o bile güzel duruyor. bakalım ne yapacak?
25- güney kıbrıs rum kesimi -
eleni foureira-
fuegokazanırlarsa gelecek sene katılmayacağımızdan emin olmama rağmen destekliyorum gecenin ikinci fakat son olmayacak arnavut'unu. şarkı açıklandığından beri ecnebi tabirle guilty pleasure'ım. kıprıs'ın şimdiye dek çok iyi bir derecesi yok. en son istanbul'da 2004'te 5. olmuşlar, sonra hep son sıralar, finale bile çıkamamalar. ama bunun gerçekten çok iyi bir şarkı-şovun kazanmasına engel olmadığını gördük. jürinin her zaman ağır balladları tercih etmediğini de biliyoruz. e oy paylaşacak bir yunanistan da yok. neden olmasın? diyorum.
26- italya -
ermal meta&
fabrizio moro -
non mi avete fatto nientegecenin 9. ve son ingilizce olmayan, ikinci italyanca şarkısı.
ermal (kıvır saçlı, daha beyaz tenli, kaşsız olan) de gecenin 3. ve son arnavut vokalisti.
şarkının teröristlerin bizden bir şey alamadığına dair mesajı çok kuvvetli. onu yansıtmak için, led ekran da olmadığından, ekranın önüne şarkının sözlerinin farklı dildeki anlamları ve bazı görseller koyuyorlar. son yıllarda yaşadıklarımız nedeniyle ben çok seviyorum, ama avrupa'nın her yeri etkilenmiyor tabi patlamalardan, "bize niye bağırıyor bu italyan yaa" diyen çok gördüm... bakalım kim kaç puan verecek.
daha önceki yorumlarımdan pek değişen olmadı, gözüme daha çok giren litvanya ve irlanda var, ama genel olarak başarısız bir sene. kim kazanırsa kazansın, daha iyi bir iş çıkartırsa affederim.
bunlar da not olarak bulunsun:
ilk yarı final için : (bkz:
#76752762)
ikinci yarı final için: (bkz:
#76818960)