ilgili olmayanlar için kısa bir bilgilendirme yapmakta fayda var. standard & poor's için "bbb-" ve yukarısı "yatırım yapılabilir" seviye olarak kabul edilirken, "bb+" ve aşağısı ise "yatırım yapılamaz" ya da "çöp" seviye anlamına geliyor. türkiye'nin fitch ve moody's notlarının her ikisi de "yatırım yapılamaz" seviyesine en yakın notlar. eğer biri bile bir not aşağı çekerse (ki s&p'nin kararından sonra muhtemelen ikisi de çekecek), ülkeye yabancı fon girişi durma seviyesine gelecek. zira yatırım yapabilmeleri için bu üç kuruluşun en az ikisi, yatırım yapılabilir seviyesinde not vermeli. artık kendi yağımızda kavrulacağız.
bakın bu durum öyle emlak balonu, turizm krizi olaylarına benzemez. ekonomik krizde artık dönüşü olmayan yola girdiğimizi düşünüyorum. 10 yıldır ülkeyi şantiyeye çevirip gecekondu gibi gökdelenler, avmler yapana kadar yüksek katma değerli üretimi artırmaya çalışsalardı keşke. yatırımın geri dönüş süresi uzun olurdu ama sıcak para gibi bir not düşürmeyle kaçıp gitmezdi. bunları söyleyince "gezici", "hain", "çekemiyorsunuz" diye ağzından köpükler saçan esnaf kendine dikkat etsin. önümüzdeki kışı yazar kasa fırlatarak geçirecekler.
winter is coming
edit: çok üzülüyorum böyle olmasına ama hırsımı kimden çıkaracağım konusunda çok haklıyım.
21.07.2016 · 25. sıra
peygamber devesi
18:46 ~ 20:01