haiti'de uzun süre önce devlet çöktü. bizdeki gibi kurumlar aşındı falan değil, tamamen çöktü. sokakları çeteler kontrol ediyor, polis, asker falan gibi birşey yok ortada.
bir süredir nasıl müdahale edileceği, tekrar merkezi otoritenin nasıl kurulacağı tartışılıyordu. sonunda bm kararı çıkartıp müdahele ettiler demek ki. kaynak odatv olunca insan emin olamıyor.
ne doğal kaynak niyetine, ne stratejik olarak hiçbirşey yok haitide. elin adamı, elin haitilisi için canını ortaya koyuyor. ezberci ekşicinin mallığı mı, yoksa bazı diğer işgalleri* haklı çıkartmak için paralı trollük mü bunu "işgal" diye sunmak bilmiyorum.
19.10.2022 · 10. sıra
nusuth
18.10.2022 12:55 ~ 13:01