Sık geçen başlıklar

13 şubat 2022 marketlerdeki kdv oyunu 2

ekşi'de gör
hazineye bir darbe millete bir vole daha.. kimse
%7 indirim yapmayacağı gibi zaten zenginden vergi almamayı görev edinen hükumet bir de son 3 yıldır altın çağlarını yaşayan bim ,şok, a101 gibi şirketlerden alması gereken % 8 kdv den de vaz geçmiştir! yine zengine peşkeş yine yandaşa hizmet...
az önce denk geldiğim durum.

az öne ankara’da iyi bilenen, çok şubeli bir markete gittim. cuma günü 44.90 tl olan kaşar peynir bugün hala aynı fiyata satılıyordu. kasadan geçince fişe baktım kdv oranı ise artık fiş üstünde yüzde 1 olarak yazıyor.

yani gıda ürünlerinde kdvnin %1’e indirilmesi değişikliği yazar kasalara uygulanmış ama bu değişikliği marketler etiket fiyatlarına yansıtmamış. gerçi yansıtmalarını beklemekte aptallık olurdu! neden mi? çünkü aslında bu indirim etiket fiyatını değil marketletirin kdv matrahını düşürdü yani satış geliri içindeki marketlerin marjını artırırken devletin marjını düşürüyor. anlayacağınız devlet kendi vergi hakkından vazgeçip bu hakkı marketlere bırakmış oldu. tüketici fiyatı ise aynı! yani etiketlerde ya da ödediğiniz rakamda değişen birşey yok.

ülkede tüm fiyatlar “kdv dahil” şekilde tüketiciye sunuldugu için etiket fiyatları değişmedi ve değişmeyecek.

tebrikler akp! marketlerin karına yüzde 7 ekledin! hazinenin de vergi gelirini yok ettin! bir taşla iki kuş!
seni seviyoruz.cheers.