Sık geçen başlıklar

12 ocak 2023 dış güçlerden %10 faizle borç almamız 1

ekşi'de gör
hazine ve maliye bakanlığının kamuoyuna "gururla" yaptığı duyurudur.

daha dün "ekonomisi göz dolduran bir türkiye inşa ettik" diyen hükümet, ne kadar ironiktir ki; yine aynı saatlerde döviz cinsinden borçlanmak için "faiz lobisi ve dış mihraklar" olarak nitelendirdiği citibank, goldman sachs ve standard chartered bank'a yetki verdi... görsel

bugün itibariyle de kendilerinden yıllık %9,75 faiz oranıyla 10 yıl vadeli 2.75 milyar dolar borç almış bulunmaktayız.
görsel

dikkatinizi çekerim; %10 faiz! suruçlu tefeciler bile bugün en fazla %6 faiz bindiriyor… bu borçları da akp değil, halk olarak biz ödeyeceğiz!

muhtemelen imf'den daha düşük bir faizle borç alabilecekken özellikle faiz lobisini tercih etmemizin de bir sebebi var elbette...

çünkü imf borçları semboliktir, 3-5 milyar dolarla ülke ekonomisi kurtulmaz ama imf'ye giden ülkeler piyasaya bir mesaj verir. der ki; "ben kamuda israf yapmayacağım, para politikasında sıkılaşmaya geçeceğim, ihracat destekleyici politikalar, ithalat ikamesi politikalar uygulayıp cari açıkta dengeyi sağlayıp ulusal paraya eski değerini kazandıracağım" sözü verir ve piyasa yapıcıları bunu olumlu bulursa 5 yıl gibi bir sürede ekonomi toparlanır. ayrıca imf'nin denetleme hakları da vardır.

akp bunu kabul eder mi? etmez! çünkü bu halının altını süpürülmüş her türlü pisliğin de ortaya çıkması anlamına gelecektir.

eh fahiş faizle aldıkları borç parayla sürdürmeye başladıkları yeni saltanat dönemi de başladığına göre... verin ordan mehteri, dombrayı! ama faiz lobisine çamur atmak, siz kimsiniz ya demek falan yok artık. bitti.

kaynak