Sık geçen başlıklar

12 nisan 2020 covid-19 vakasının 56956'ya çıkması 1

ekşi'de gör
günlük ölüm sayısının 100'ü geçmediğine hala inanıyor muyuz millet?

edit: böyle olmasının psikolojik bir sebebi var hemen galeyana gelmeyin. bu rakamları umursamayıp cuma geceki gibi hepimizin hayatıyla oynayanlara benim lafım. 10-100-1000 gibi sayılar her zaman her konuda psikolojik direnç noktalarıdır. o yüzden buralarda kontrollü açıklama yoluna gidiyorlar. 2 seçenek var ya şeffaf olup bunun sonucunda ortaya çıkan anksiyete ve onun normalize edilmesine sabredeceksin ya da sayının bu psikolojik eşiği geçmesini olabildiğince erteleyeceksin. başka bir şey değil. 99 ile 100 arasında düşündüğünüzden çok daha büyük bir fark vardır. marketlerdeki fiyatlar neden hep 29.90, 49.90 sizce? bunu vaka rakamları 100 ve 1000'i geçene kadar da gördük ondan sonra kontrolsüz olarak şeffaf şekilde verilmeye başlandı. hatta benzer şekilde şehirler, haritalar, grafikler açıklandı. niye oldu sanıyorsunuz? çünkü toplam 1000 vaka direnci denendi ve aşıldı. cuma günü ortalık karışmış bugün gelip günlük ölümde de 100'ü geçtik demek hiç kolay değil bunun farkında olarak yazıyorum. bu alanda çalışan biriyim, beni felaket tellallığı yapanlarla karıştımayın.