korkunç bir kaza... b-17 mürettebatının yapacak hiçbir şeyi yok çünkü p-63 tam kör noktasından gelmiş. kaza kalkışta mı yoksa gösteri geçişinde mi olmuş bakmadım tam ama ne olursa olsun çok fena. savaş zamanı b-17'de 10 kişilik mürettebat var ama bu durumda en az 3 kişi olur diye biliyorum; 2 pilot + 1 telsizci şeklinde. yalnız gösteri uçuşlarında 3'ten daha fazla kişi binebiliyor bu büyük uçaklara çünkü bu deneyimi yaşamak isteyen kişi fazla. p-63 ise tek kişilik bir uçak.
p-63 pilotu ne düşündü bilemeyiz ya da b-17'de hatalı olabilir ama p-63cü b-17'ye en olmadık yerinden girmiş. 2.dünya savaşında bazı fanatik alman pilotların cephaneleri bittikten sonra o hırsla amerikan bombardıman uçaklarının özellikle kuyruk kısımlarına çarparak bunları düşürmeye çalıştıkları falan olmuş. hatta teknik bile geliştirmişler, kanat kısımlarından kuyruğa vurup bombardıman uçağını keserken kendileri de daha sonra paraşütle atlayabilme şansı olsun diye ama bombardıman uçakları çok sağlam araçlar olduklarından bu yolla düşürülmeleri zor bir durum. bu kazada ise p-63 çok fena girmiş b-17'ye. savaş zamanı olsa almanlar ders diye alır okuturdu adamlarına. hiç bir şansı kalmamış uçakların. çok kötü bir kaza gerçekten...
14.11.2022 · 34. sıra
lantirn161
13.11.2022 00:17 ~ 00:22